Rozwijająca się dziś ekonomia, zmierzająca do wyznaczonia adekwatnych sposobów pomnażania zasobności narodów i szukająca skutecznych dróg zarządzania produkowanym bogactwem, potrzebuje refleksji etycznej, która wskaże szanse i zagrożenia twórczego zaangażowania człowieka w przetwarzanie świata.
Fundamentem refleksji etycznej i jej punktem odniesienia jest prawdziwa koncepcja osoby, która ma swoje najgłębsze zakorzenienie w Objawieniu odwiecznej prawdy i miłości przyniesionym poprzez Jezusa Chrystusa.
Z tym pokaźniejszą radością trzeba powitać nową książkę Adama Zadrogi, która jest owocem jego poszukiwań z zakresu teologii moralnej społecznej.Z recenzji o. Prof. Dra hab. Andrzeja Derdziuka OFMCapOryginalną myślą Adama Zadrogi w recenzowanej książce jest postulat rozważania problematyki ekonomicznej w duchu teologii personalistycznej z jednoczesną krytyką dominującego w gospodarce od czasów nowożytnych utylitaryzmu.
Według Autora - mimo iż gospodarka rozwija się w otoczeniu rynku i w określonym środowisku społecznym - to właśnie zasady moralne pozwalają bronić jednocześnie rynek, jak i społeczeństwo przed nadużyciami ekonomii utylitarystycznej.
Chodzi więc nie tylko o wizję ekonomii produktywnej i praktycznej, ale takiej, która by służyła człowiekowi. Dlatego Autor stara się promować bogate doświadczenie nauczania społecznego Kościoła na gruncie nauk ekonomicznych.
Poszukuje zatem wspólnej płaszczyzny w obszarze badań gospodarującego człowieka tak dla ekonomii, jak i dla katolickiej nauki społecznej. Adresatami niniejszej książki [...] są zarówno ekonomiści poszukujący nowego spojrzenia na gospodarkę w świetle zasad katolickiej nauki społecznej, jak i teologowie zainteresowani interdyscyplinarnym spojrzeniem na związki ekonomii z moralnością.Z recenzji ks.
dra hab. Krzysztofa Kietlińskiego, prof. UKSW Tytuł Gospodarka, przedsiębiorczość, praca. Studium z perspektywy katolickiej myśli ekonomiczno-społecznej Autor Adam Zadroga Wydawnictwo TOWARZYSTWO NAUKOWE KUL EAN 9788373068704 ISBN 9788373068704 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Ekonomia liczba stron 154 Format 17x24x1 cm Rok wydania 2020 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.304 kg