Prowadzenie firmy rodzinnej jest nie tylko wielką sztuką, ale też wielką szansą. Przedsiębiorstwa rodzinne mają ogromny wkład w tworzenie nowych miejsc pracy, w kształcenie zawodowe, wpływają na eksport i rozwój gospodarki narodowej.
Są uosobieniem,,kapitalizmu z ludzką twarzą": opłacalnego ekonomicznie i odpowiedzialnego społecznie. Styk biznesu i rodziny prowadzi jednak do szczególnych zależności. Dlatego uwzględnienie interakcji zachodzących w przedsiębiorstwie podczas cyklu budowy strategii i podejmowania bieżących decyzji może przyczynić się do uniknięcia klasycznych błędów zarządzania i osiągnięcia sukcesu ekonomicznego.
Książka będzie inspiracją dla każdego właściciela firmy rodzinnej do doskonalenia tych kompetencji zarządczych, które pozwolą rozszerzyć szansę długofalowego rozwoju przedsiębiorstwa. "Wartości, które od tysiącleci są przypisywane rodzinie, w tym m.in.: miłość, akceptacjo, empatia, szacunek oraz humor, stają się nieodłącznym elementem biznesu rodzinnego.
Życzę,wyjątkowo wartościowa publikacja Petera Maya i Adrianny Lewandowskiej, zawierająca niemało rad jak organizować firmy rodzinne, ogromnie znaczące dla gospodarki światowej, dotarta do jak najszerszego grona odbiorców." Kazimierz Wierzbicki, założyciel i właściciel Grupy Trefl "genialna pozycja nie tylko dla właścicieli firm rodzinnych,na dodatek dla menedżerów, którzy w swojej codziennej praktyce zarządzania przykładają dużą wagę do zachowania najwyższych standardów etycznych i moralnych.
Książka posiada poręczne wskazówki, jak zarządzać firmą, by odnosiła sukcesy poprzez dziesięciolecia." Marcin Ochnik, prezes zarządu OCHNIK SA "Publikacja dotyka najważniejszych zjawisk, standardowych dla firmy rodzinnej.
Czyni to z niej stanowczo wartościowe kompendium wiedzy. Pojawienie się książki wypełniło dotkliwą lukę na rynku wydawniczym. Dotychczas brakowało wnikliwej analizy, ujmującej w szerokiej perspektywie specyfikę tego typu organizacji.
Autorzy prowadzą czytelnika przez meandry zarządzania pokazując, jak aspekt rodzinności może przyczynić się do sukcesu albo upadku biznesu. Genialny poradnik dla liderów i menadżerów nie tylko w przedsiębiorstwach o takiej proweniencji.
{pomocn|przydatn)y w procesie budowania strategii długofalowego rozwoju firmy, opartej na wartościach." dr Adam Mokrysz, prezes zarządu Grupy Mokate Powyższy opis pochodzi od wydawcy.