Wystąpienia publiczne to jeden z najważniejszych wydajnego działania w biznesie. W wielu sytuacjach sporo zależy od udanej prezentacji - zarówno w środowisku wewnętrznym przed współpracownikami, podwładnymi czy decydentami, jak i w środowisku zewnętrznym, przed klientami, mediami czy partnerami biznesowymi. Czym w zasadzie jest udane wystąpienie, jak się do niego przygotować i co znamionuje dobrego efektywnego mówcę?
żeby odpowiedzieć na te pytania, dr hab. Mariusz Trojanowski, badacz z Uniwersytetu Warszawskiego oraz doradca wielu przedsiębiorstw, sięga do przeróżnych źródeł. Z jednej strony łączy współczesne prezentacje biznesowe z naukowymi podstawami, wychodząc od retoryki, a także zagadnień związanych z naukami o komunikacji. Z drugiej - wykorzystuje własne doświadczenia nabyte w trakcie wielu prezentacji, by przybliżyć czytelnikowi mistrzowski i poręczny wymiar wystąpień publicznych.
W dwóch częściach podzielonych na sześć rozdziałów autor omawia istotę prezentacji, ich założenia, użycia i formy, rolę komunikacji w biznesie i przeróżne uwarunkowania, które powinien spełnić prelegent, począwszy od personalnych, przez organizacyjne, a na komunikacyjnych skończywszy. Trzecia część stanowi opis przeprowadzonego poprzez autora badania dotyczącego umiejętności i postaw pracowników w zakresie efektywnego planowania i przeprowadzania prezentacji. Całość zamyka dodatek praktyczny na temat przygotowania optymalnej prezentacji multimedialnej.
Prezentacje i wystąpienia w biznesie to pozycja dająca czytelnikowi pełny teoretyczny ogląd na to, czym są prezentacje, oraz ergonomiczne wskazówki na temat tego, jak przygotować się i wygłosić produktywne wystąpienie. Książka powinna zainteresować zarówno wytrawnych mówców, poszukujących sposobów na poprawę swoich umiejętności i pogłębienie wiedzy, jak i osoby początkujące, dla których wystąpienia biznesowe to nadal wyzwanie.