Przeciętność, bylejakość i banał stały się w marketingu normą. Jego wydajność jest nieznaczna, jego przejawy powodują znudzenie i irytację. Wątpliwa jakość przynosi wątpliwą wydajność. Marketing w praktyce stał się fasadowy, nieudolnie użytkowany i nastawiony na szybkie zyski.
Ma on niedużo do zaoferowania rosnącej rzeszy konsumentów: o prędko zmieniających się kryteriach, pragnących przeżyć swoje życie w sposób pełny, elastyczny i rozmaity, dla których konsumpcja dóbr staje się drugorzędna, ważne natomiast jest osiągnięcie pożądanego stylu życia i osobistego rozwoju.
w rezultacie, pomimo ogromnego dorobku naukowego marketingu i zorientowanej na zaspokajanie potrzeb klienta retoryki dominującej w przedsiębiorstwach, w opinii konsumentów na rynku dominują przeciętne produkty materialne i usługi.
O takiej ofercie konsumenci, choćby jeżeli nie posiadają do niej zastrzeżeń, szybko zapominają i nie wpływa ona na wzrost ich lojalności. To olbrzymie wyzwanie na miarę powstania nowego paradygmatu marketingu - doświadczenia.
Bo nigdy jeszcze wiedza z psychologii, socjologii i antropologii kultury nie była tak bliska i potrzebna ludziom marketingu. W marketingu doświadczeń: oddziałuje się na zmysły, emocje i intelekt konsumentów, traktuje się klienta jako aktywnego współtwórcę wartości, stosuje prekursorskie metody zarządcze.
Ukazane w tej - pionierskiej na polskim rynku - książce przykłady marketingu doświadczeń wyznaczają nowy jakościowo standard oferowanej wartości dla klienta. Szpitale Plantree, nowatorstwo parków tematycznych Disneya, na przykładzie na których menedżerowie w Stanach Zjednoczonych uczą się nowych rozwiązań, sieć wypożyczalni samochodów Avis i sporo innych ilustrują wielką marketingową zmianę.
Książka jest asygnowana dla studentów marketingu, komunikacji społecznej i psychologii, jak również praktyków zajmujących się na co dzień reklamą. Tytuł Marketing doświadczeń. Jak poruszyć zmysły.. Autor Monika Boguszewicz-kreft Wydawnictwo CeDeWu EAN 9788381029124 ISBN 9788381029124 Kategoria Literatura, Ekonomia i biznes Format 235x165 mm Rok wydania 2024