Jesteśmy świadkami rewolucji informacyjnej, która przyczynia się do transformacji społeczeństwa i gospodarki. Teraz gospodarka cyfrowa i konwencjonalna przenikają się już tak ściśle, że trudno je rozgraniczyć.
Poprzednia rewolucja przemysłowa trwała około siedemdziesięciu, osiemdziesięciu lat, tak więc nie należy się spodziewać, że ta obecna niedługo się skończy. Ten burzliwy okres oznacza dla wielu organizacji poważne zagrożenie funkcjonowania w dotychczasowym modelu, co może prowadzić choćby do ich upadku.
Są jednak takie organizacje, które dostrzegają w zmianach zupełnie świeże szanse i możliwości swego rozwoju. Powstają świeże, kompletnie wirtualne organizacje. O sukcesie organizacji w warunkach cyfryzacji gospodarki przesądza umiejętność dostrzegania nowych trendów i zjawisk, a następnie dostosowywania się do nich czy też ich kształtowania.
Cyfrowa gospodarka wymaga od organizacji działań jednocześnie na poziomie strategicznym jak i operacyjnym. Sukces organizacji zależy od strategii, dzięki której odpowiada ona na świeże wyzwania. Tymczasem zanikanie dotychczasowych barier czasowych, przestrzennych i technologicznych umożliwia tworzenie zupełnie nowych modeli biznesowych, które mogą przyczynić się do daleko idących przetasowań w poszczególnych sektorach gospodarki.
Strategia wyznaczając kierunek rozwoju organizacji wymaga operacyjnych działań w celu jej wdrożenia: procesów i projektów. Cyfrową transformację wspierają rozwijające się narzędzia informatyczne, które dają świeże możliwości doskonalenia procesów i projektów biznesowych.
Niniejsza monografia stanowi kolejną z procesu publikacji będących konsekwencją konferencji naukowych organizowanych przez Katedrę Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego (wcześniej Instytutu Organizacji i Zarządzania) pod wspólnym tytułem Sukces organizacji.
Na prezentowaną publikację składa się zbiór artykułów, które odnosząc się do najróżniejszych problemów zarządzania organizacjami w warunkach gospodarki cyfrowej, stanowią wyniki badań teoretycznych i empirycznych.
Monografia powstała w wyniku zaangażowania autorów pochodzących z wiodących krajowych ośrodków akademickich. Tytuł Sukces organizacji w warunkach gospodarki.. Autor praca zbiorowa Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego EAN 9788382060799 ISBN 9788382060799 Kategoria Literatura, Zarządzanie liczba stron 172 Format 210x145x10 mm Rok wydania 2020 Oprawa broszurowa