Search engine optimization (SEO), po polsku,,Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek", to zbiór metod, dzięki którym witryna internetowa pojawia się wśród pierwszych wyników pokazywanych poprzez Google albo Binga.
SEO jest więc podstawowym czynnikiem sukcesu w każdej działalności w sieci - od osobistego blogu do portalu e-handlu. Sztuka pozycjonowania w wyszukiwarkach nie jest nauką ścisłą, gdyż nie znamy zasad i algorytmów będących podstawą funkcjonowania Google i innych wyszukiwarek - ekspert z dziedziny SEO może wzbogacać swą wiedzę tylko przez doświadczenie praktyczne, testy i analizę opublikowanych patentów.
Książka ta powstała dzięki doświadczeniu autora i jego współpracy ze specjalistami z Włoch i innych krajów, pokazuje efektywne i aktualne metody poprawy pozycjonowania witryn internetowych, uzupełniając całość prezentacją takich pojęć jak SEM (search engine marketing), SMO (social media optimization) i ASO (app store optimization) oraz ostrzegawczymi materiałami z zakresu takich gorących tematów jak black hat SEO.
Omówione tematy SEO w epoce sieci semantycznej - mikrodane, rich snippets oraz authorship markup, nowe czynniki on page i off page w marketingu inbound oraz zarządzanie witrynami wielojęzycznymi w środowisku SEO, Google Hummingbird, Google Panda, Google Penguin i ostatnie nowości Google'a - unikanie kar i zarządzanie nimi, perswazyjny marketing internetowy i copywriting SEO.
Social media optimization (SMO), a także social media marketing (SMM), możliwości i fortele black hat SEO - jak wejść wyżej w klasyfikacji kilkoma ruchami na granicy kar, jak zrealizować link building według zaleceń Google'a i jak rozwija się współczesne SEO.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.