Transformacja organizacyjna to cykl zmiany w strukturze, kulturze, procesach i działaniach organizacji, mający na celu rozszerzenie wydajności, adaptacyjności i konkurencyjności marki. Transformacja organizacyjna może być spowodowana zmianami w otoczeniu producenta, takimi jak zmiany techniczne, społeczne albo rynkowe, a także wewnętrznymi czynnikami, takimi jak zmiana strategii czy restrukturyzacja marki.
proces transformacji organizacyjnej niejednokrotnie wymaga zmiany mindsetu pracowników, wprowadzenia nowych technologii, restrukturyzacji zespołów, a także zmiany procedur i procesów pracy. Kluczowy jest tutaj także udział i zaangażowanie pracowników w procesie zmiany.
Transformacja organizacyjna może wymagać czasu i inwestycji, lecz może przynieść dużo korzyści, takich jak zwiększenie efektywności procesów, poprawa relacji z klientami, rozszerzenie nowoczesności czy poprawa wyników finansowych marki.
Na rynek pracy wchodzą świeże pokolenia, myślące o swojej przyszłości inaczej niżeli poprzednicy, komunikujące się czy postrzegające świat w zupełnie nowy sposób. Jednym z wyzwań liderów jest więc aktualnie dbanie o to, żeby przyciągać talenty, kreować zrozumiałe plany, włączać współpracowników w dyskusję na temat przyszłości marki.
Opisany w niniejszej książce przypadek dotyczy spółki i branż (kolej, energetyka), które w powszechnym odbiorze postrzegane są jako raczej konserwatywne. Autorzy koncentrują się na zespole menedżerów, który potrafił zaprosić pracowników do przeprowadzenia gruntownej transformacji i wydajnie zaangażować ich w budowę spółki, w której osiągnięto dojrzałość wdrażanych rozwiązań na poziomie światowym.
Tytuł Transformacja organizacyjna w perspektywie.. Autor Wojciech Orzech redakcja naukowa Wydawnictwo Difin EAN 9788382702835 ISBN 9788382702835 Kategoria Literatura, Ekonomia liczba stron 259 Format 230x160 mm Rok wydania 2024 Oprawa broszurowa