Niniejszy podręcznik mieści wiedzę potrzebną do efektywnego i sprawnego funkcjonowania we współczesnych organizacjach. Kompleksowość tematyczna podręcznika czyni go genialnym przewodnikiem w dzisiejszych niespokojnych, lecz i niebanalnych czasach, w których nieodzowne jest progresywne zarządzanie w oparciu o znajomość najnowszych trendów, koncepcji i metod. Pośród czterech głównych obszarów tematycznych zarządzania w podręczniku omówiono m.in. Następujące zagadnienia: zarządzanie organizacją w ujęciu strategicznym - strategia, główne koncepcje zarządzania, zarządzanie procesami, zasobami ludzkimi i finansami wyzwania w zarządzaniu marketingowym i mediami zarządzanie w sektorach gospodarki i przestrzeni społecznej zarządzanie w sektorach gospodarki i przestrzeni społecznej - zarządzanie instytucjami kredytowymi, zarządzanie logistyką, public affairs, public relations, lobbing. Dodatkowo do każdej z części załączono: studium przypadku pytania kontrolne pytania testowe.