Co zrobić, by zapewnić klientom większe zadowolenie i zaspokajać lepiej ich potrzeby? Jak ograniczyć ogólne koszty, żeby zachować konkurencyjność? Co zrobić, aby praca stała się ciekawsza i stanowiła źródło większej satysfakcji? Co robić, aby uczyć się szybciej dzięki współpracy? Jak stworzyć w zespole atmosferę zaufania i wspólnej pracy?
Odkąd dwie dekady temu Toyota wypracowała system zarządzania lean, marki z całego świata szukają sposobów na eliminację marnotrawstwa, usprawnienie procesów i obniżanie kosztów, wykorzystując w tym celu właśnie strategię lean. Niektóre osiągają na tym polu atrakcyjne sukcesy, inne się rozczarowują. Z przekonaniem można jednak stwierdzić, iż tylko nieliczne spośród tych firm w pełni wykorzystują to, co metodologia lean ma do zaoferowania.
Aby poruszać się szybko, trzeba pierwszy odcinek drogi przemierzyć samemu. Aby jednak dotrzeć daleko, trzeba podróżować razem.
Książka Strategia lean obala powszechne mity dotyczące lean, w szczególności rozprawia się z przekonaniem, iż istota tej metodologii sprowadza się do wyciskania kolejnych soków z posiadanych zasobów, a zwłaszcza z ludzi. Nic bardziej mylnego. W lean chodzi o to, żeby się uczyć i żeby działać – aby uczyć się poprzez działanie. Chodzi o rozwiązywanie problemów. Chodzi także o to,za każdym razem na pierwszym miejscu stawiać klienta – i tylko klienta.
Myślenie LEAN to kompleksowa STRATEGIA biznesowa. Dzięki niej nauczysz się konkurować w sposób wyjątkowo odmienny od dotychczasowego.
Autorzy krok po kroku przedstawiają cykl kształtowania strategii lean, która pozwala zapewnić trwałą wartość dla klienta. Trzeba bowiem pamiętać, iż rentowność, jakkolwiek pożądana, nie jest podstawowym celem w metodologii lean. Lean to nie tylko metoda sprawniejszego działania,również metoda efektywniejszego myślenia. A pełne zrozumienie potencjału metody lean wymaga zmiany spojrzenia na zasoby, cele biznesowe, a choćby własne potrzeby i pragnienia.
Zmień sposób myślenia i zbuduj przewagę konkurencyjną opartą na wartości dla klienta.
Dzięki tej książce porzucisz tradycyjne podejście do kwestii strategii i przestawisz się na strategiczne myślenie lean. Dowiesz się także, jak w praktyce zastosować metodologię lean do budowania przewagi konkurencyjnej, inicjowania cyklu postępowości i generowania jednostajnego wzrostu.
Autorzy tej książki to autorytety cieszące się powszechnym poważaniem w świecie lean.
Dr Michael Ballé od dwudziestu lat wspiera menedżerów jako trener. Jest założycielem Institut Lean France i autorem pięciu książek poświęconych tematyce lean, które w pokaźnym stopniu wpłynęły na międzynarodową myśl i praktykę w tym zakresie.
Daniel T. Jones jest współautorem bestsellerów, za sprawą których świat poznał metodologię lean (Maszyna, która zmieniła świat, Lean thinking – szczupłe myślenie, Szczupłe rozwiązania). Jest też założycielem UK Lean Enterprise Academy oraz Lean Global Network.
Jacques Chaize był dyrektorem generalnym Danfoss Water Controls, wiodącej francusko-duńskiej producenta specjalizującej się w wytwarzaniu zaworów i będącej wzorcem wdrażania praktyki lean. Jest też współzałożycielem francuskiego oddziału Society for Organizational Learning.
Orest J. Fiume był dyrektorem, a także dyrektorem finansowym Wiremold Company, jest także emerytowanym dyrektorem Lean Enterprise Institute. Jest współautorem książki Real Numbers: Management Accounting in a Lean Organization oraz współtwórcą ruchu Lean Accounting.
***
Książka Strategia lean w przekonujący sposób wyjaśnia, że doskonałości operacyjnej nie da się osiągnąć wyłącznie dobrymi chęciami kierownictwa i iż wymaga ona realizacji konsekwentnego oddolnego procesu rozwojowego.
Jeffrey K. Liker, autor książki Droga Toyoty, profesor inżynierii przemysłowej i operacyjnej na University of Michigan
Książka Strategia lean stawia konkretną tezę, zgodnie z którą myślenie lean należy rozpatrywać głównie w kategoriach metody przeobrażania marki w system strategicznego pozyskiwania wiedzy, która mogłaby zapewnić firmie trwałą przewagę konkurencyjną w obliczu bezprecedensowych zdarzeń w branży. Demonstruje, iż dzięki wdrożeniu myślenia lean jako narzędzia strategicznego każda firma może odnieść sukces, dokonując zasadniczego przełomu w swojej branży.
John Shook, prezes Lean Enterprise Institute
Ta ważna książka to coś więcej niżeli zbiór informacji o powszechnie dziś stosowanych narzędziach lean. To opis kompleksowej, a przy tym bezprecedensowej strategii.
James P. Womack, współautor książek Maszyna, która zmieniła świat, a także Lean thinking – szczupłe myślenie, założyciel Lean Enterprise Institute