"Otacza nas solidny szum medialny, ślepota banerowa, stres informacyjny i wszędobylskie fake newsy. Takie warunki wywołują,teraz treści sprzedażowe w reklamach, ofertach handlowych czy na stronach internetowych muszą być bardziej niżeli kiedykolwiek dopracowane pod każdym względem.
W książce autor wyjaśnienia zjawiska dotyczące błędów poznawczych, sposobów postrzegania i konsumowania cyfrowych treści i wszystkie kluczowe techniki perswazji wraz z przykładami i ćwiczeniami.
To kompleksowy poradnik, który uczy, jak sprawne teksty sprzedażowe. Publikacja adresowana jest na ogół do marketerów, sprzedawców, właścicieli firm, menedżerów i wszelkich, którym w codziennej rutynie pomocna okaże się sprawność komunikacji.
*** Autor zebrał w książce rozproszoną w tysiącach artykułów, badań, raportów i materiałów cyfrowych wiedzę, która udziela rozbudowanej odpowiedzi na dwa, wydawałoby się proste, pytania: dlaczego dokonujemy takich, a nie innych decyzji konsumenckich i jak to się dzieje, że jeden przekaz marketingowy potrafi nas do tej decyzji przybliżyć, a inny wręcz przeciwnie.
Marcin Cichocki w swojej pracy sięga głęboko i czerpie garściami z przeróżnych dyscyplin: historii, ekonomii, biologii, neurologii, socjologii, czy psychologii ewolucyjnej. Tylko takie podejście może zbliżyć nas do prawdziwej odpowiedzi na wcześniej przytoczone pytania.
Marketing jest bowiem dziedziną interdyscyplinarną, a ludzkie zachowania są zbyt skomplikowane, by opisać je aparatem pojęciowym tylko jednej gałęzi nauki. Co więcej, skomplikowane zagadnienia wyjaśnia w sposób logiczny, zrozumiały dla - że tak się wyrażę - laika i robi to w sposób lekki, niejednokrotnie humorystyczny.
kupującye - dzięki tej książce powinieneś poczuć się lepiej. Przekonasz się bowiem, iż przed wydajnie wykreowanymi komunikatami marketingowymi zwyczajnie nie sposób się “obronić”. Nie wynika to z Twojej ignorancji, tylko z mechanizmów, które wymykają się racjonalności i ludzkiej świadomości.
Pozbądź się poczucia wyższości i wyjątkowości w świecie marketingowych przekazów (mimo iż one same niejednokrotnie będą chciały cię do tego przekonać). Wszyscy jesteśmy bowiem małpami (włącznie z piszącym te słowa i autorem książki) na może nieco wyższym stopniu ewolucji.
Marketerze - nie znajdziesz w tej książce jasnych rozwiązań, jak sprawić, by Twoja praca była łatwiejsza i bardziej produktywna. To byłoby zbyt przepiękne i proste. Może być ona jednak dla Ciebie kompendium wiedzy z zakresu zachowań konsumenckich.
Jeśli wyciągniesz z niej prawidłowe wnioski (o co, przez formę podania, nietrudno), uzyskasz solidny, marketingowy oręż. Używaj go rozważnie i etycznie! Przyda Ci się wszędzie tam, gdzie widoczna jest perswazja.
Maciej Sowa"