Od kilku lat obserwujemy w Polsce obszerne nasilenie akcji marketingowych firm farmaceutycznych, co odpowiada ciągłemu wzrostowi sprzedawanych medykamentów na naszym rynku. Mnóstwo dyskusji wzbudzają zwłaszcza akcje promocyjne skierowane do lekarzy. Współpraca medyków z producentami leków rodzi pytania, czy decyzje podejmowane przez lekarzy, jaki preparat przepisać pacjentowi, są zupełnie niezależne. W książce zaprezentowano metody, jakich używają firmy farmaceutyczne by sprawnie wpłynąć na to, jakie leki są przepisywane poprzez lekarzy. Opisane zostały oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego, zanalizowane na podstawie uregulowań prawnych oraz obowiązujących kodeksów etycznych. Zestawione one zostały ze standardami rzeczywiście funkcjonującymi, które udało się zidentyfikować dzięki dwóm badaniom empirycznym. Pierwsze z nich to wywiady swobodne z przedstawicielami medycznymi, drugie to ankieta skierowana do lekarzy. Wyniki badań jednoznacznie dowodzą, że deklarowane standardy niezwykle odbiegają od tych praktykowanych. Polskie prawo jest bezkompromisowe i dlatego jest nieraz łamane. Naruszenia te dotyczą m.in. Ilości próbek rozdawanych lekarzom, wartości wręczanych prezentów, zawierania transakcji "coś za coś". W Polsce dotąd nie przeprowadzano badań naukowych dotyczących relacji medyków i przedstawicieli firm farmaceutycznych, dlatego dane zawarte w tej publikacji wydają się szczególnie cenne. Książka stanowi również źródło wiedzy dla pracowników przemysłu farmaceutycznego - ukazując, jak pracujący "w terenie" reprezentanci postrzegają swe zajęcie i, jaki stosunek posiadają do nich lekarze. Ze względu na swoją tematykę, publikacja jest także godna polecenia wszystkim osobom, które interesują się nagłaśnianymi w ostatnich latach przez media śledztwami dziennikarskimi dotyczącymi relacji lekarzy i firm farmaceutycznych. Tytuł Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego w.2 Autor Marta Makowska Wydawnictwo CeDeWu EAN 9788381027557 ISBN 9788381027557 Kategoria Literatura, Marketing liczba stron 262 Format 265x165 mm Rok wydania 2023