"Kim jest rynkolog? Osobnikiem zawodowo stwarzającym rynki i zarządzającym nimi. Stwarzającym na tych rynkach wartość, z punktu widzenia klienta, właściciela producenta i pracownika. By zostać w pełni wykształconym Rynkologiem, trzeba rozumieć i akceptować fakt, iż marketing nie służy oszukiwaniu innych ludzi. Jego celem jest budowa realnych wartości, bo dziś to staje się to kluczem do budowania pozytywnych relacji w biznesie... (z bloga autora) Nie obawiaj się o to, "co powie rynek" - stwórz własny! Świat nieco zmienił nam się w ostatnich latach. Jeśli chodzi o biznes i ekonomię, można wręcz rzec, że przeszła rewolucja. Ze społeczeństwa przemysłowego staliśmy się społeczeństwem informacyjnym. Jako kupujący nie jesteśmy już biernymi odbiorcami przekazu marketingowego. Mamy siłę tworzenia i obalania marek, nasza opinia się liczy, nasz głos ma (niemałą) wagę. Trzeba zrozumieć nasze potrzeby, słuchać naszych słów, prowadzić z nami dialog. Nie warto próbować wmawiać nam, iż coś jest wspaniałe, jeśli tak nie jest, albo iż coś jest naturalne, jeśli aż świeci się od chemii. Nie warto obrażać się na nas, jeśli optymalnie krytykujemy jakość oferowanych nam produktów i usług. Niestety, wciąż niemało firm, organizacji, polityków tego nie rozumie.