Nawyki posiadają mocną moc, a przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka! Nałogowo palimy, nieprzerwanie sprawdzamy wiadomości na Facebooku, bronicznie wybieramy nieodpowiednich partnerów, za każdym razem ścielimy łóżka albo nie robimy tego nigdy.
Charles Duhigg udowadnia,odpowiednie pokierowanie wyrobieniem nowych albo zmianą dotychczasowych nawyków może diametralnie odmienić czyjeś życie, ale także funkcjonowanie społeczeństw, przedsiębiorstw, grup zawodowych, państw...
Autor na sprawdzonych przykładach dowodzi, iż świadomość, zrozumienie i zmiana nawyków pomagają osiągać wymarzone cele. • Jak jeden człowiek od reklamy namówił Amerykanów do codziennego mycia zębów i dlaczego pasta Pepsodent stała się najpopularniejszą pastą do zębów na świecie? • Jak Lisa, poprzez sporo lat uzależniona od papierosów i alkoholu, otyła, zadłużona i niezdolna do utrzymania stałej pracy, zmieniła się w wolną od nałogów, zgrabną kobietę sukcesu? • Co sprawia, iż Starbucks odnosi światowy sukces? • W jaki sposób Procter & Gamble przekonał konsumentów, iż świeże powietrze wymaga odświeżaczy powietrza? • Dlaczego pływak, Michael Phelps, wygrał wyścig płynąć na oślep? Badania nad działaniem mechanizmu stojącego za nawykami pomagają firmom w dotarciu do klienta, organizacji trafnych kampanii promocyjnych, reorganizacji przedsiębiorstw, usprawnieniu działania placówek zdrowia i wielu innych działaniach.
śladowa zmiana, wprowadzona na stałe dzięki wykształceniu nowego nawyku, często prowadzi do lawinowych przekształceń i atrakcyjnych sukcesów. • Jedna z najkorzystniejszych książek roku według The Wall Street Journal i Financial Times • Od ponad 40 tygodni w czołówce listy bestsellerów New York Times • Ponad 1 000 000 sprzedanych egzemplarzy • Tłumaczenie na 31 języków "Pierwszorzędna książka - oparta na dogłębnej analizie, napisana w zabawny sposób i zachowująca właściwe proporcje między intelektualną powagą i praktycznymi radami, jak zmienić złe nawyki" - The Economist