Oddajemy do rąk Czytelników drugą część kolekcji Farmakologia w zadaniach, tym razem poświęconą zagadnieniom farmakologii ogólnej i klinicznej. Podręcznik ten jest nieszablonowy, a jego wartość polega na zdobywaniu wiedzy poprzez realizowanie zadań od najprostszych po coraz trudniejsze.
Nauka farmakologii polegająca na rozwiązywaniu zadań, odzwierciedlających sytuacje i problemy kliniczne, jest przyjemniejsza i mniej nużąca niżeli studiowanie tradycyjnych podręczników i lepiej utrwala wiedzę.
Dzięki optymalnie ułożonym zadaniom Czytelnik podąża w ślad za lekiem od momentu zakupienia go w aptece i uzyskania na jego temat ogólnych danych, przez procesy farmakokinetyczne warunkujące osiągnięcie przez lek punktu uchwytu po zażyciu go, mechanizm wywierania efektu terapeutycznego, aż po eliminację leku z organizmu.
Podręcznik zwraca uwagę na potrzebę indywidualizacji terapii, ze względu na choroby współistniejące, preferencje dotyczące sposobu przyjmowania leków czy przyzwyczajenia dietetyczne pacjenta. Podręcznik przeznaczony jest studentom w ramach pracy własnej, jak na dodatek nauczycielom akademickim, którym zadania mogą być pomocne w prowadzeniu zajęć czy przygotowywaniu zaliczeń.
Może zostać wykorzystany do nauki farmakologii, farmakologii klinicznej, farmakodynamiki, farmakokinetyki, opieki farmaceutycznej, gdyż obejmuje dużo aspektów związanych z lekiem. Publikacja skierowana jest do studentów przeróżnych kierunków medycznych, studentów medycyny, stomatologii, farmacji.
Będzie dodatkowo perfekcyjną pomocną w przygotowaniu do niektórych egzaminów specjalizacyjnych, np. Z zakresu farmacji aptecznej, klinicznej czy szpitalnej Małgorzata Berezińska Dr n. Med., adiunkt w Zakładzie Farmakologii i Toksykologii, Katedry Farmakologii Ogólnej, Klinicznej i Toksykologii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
Wieloletni nauczyciel farmakologii na kierunku lekarskim i lekarsko-dentystycznym w języku polskim i angielskim. Koordynator przedmiotu na kierunku lekarskim UM w Łodzi. Otrzymała nagrodę studentów VI roku Wydziału Lekarskiego UM w Łodzi dla najkorzystniejszego nauczyciela akademickiego.
Zainteresowania naukowe dotyczą chronobiologii i chronofarmakologii.