Książka przekazuje sens koncepcji kompleksowej, wielodyscyplinarnej rehabilitacji, zapoczątkowanej przez Polską Szkołę Rehabilitacji. Niezwykle cenny jest szeroki zakres wiedzy na temat podstaw rehabilitacji, roli regionalnego centrum rehabilitacji, modelu niepełnosprawności oraz zagadnień integracji osób niepełnosprawnych.
Podręcznik dedykowany jest dla studentów medycyny, młodych lekarzy, terapeutów, pielęgniarek i psychologów blisko współpracujących z lekarzami specjalistami w dziedzinie rehabilitacji.
Spis treści:
1. Koncepcje rehabilitacji
2. Epidemiologia
3. Zespół rehabilitacyjny
4. Organizacja świadczeń
5. Ocena niepełnosprawności
6. Spastyczność
7. Nietrzymanie moczu i kału
8. Seks i seksualność
9. Zaburzenia jedzenia i połykania
10. Porozumiewanie się
11. Inne problemy zdrowotne
12. Sprzęt ortopedyczny i pomocniczy
13. Zaburzenia behawioralne
14. Zaburzenia psychiatryczne a rehabilitacja
15. Funkcje poznawcze i intelektualne
16. Zagadnienia integracji społecznej w rehabilitacji
17. Stwardnienie rozsiane
18. Udar mózgu
19. Urazy czaszkowo-mózgowe
20. Urazy rdzenia kręgowego
21. Choroba Parkinsona i zaburzenia ruchowe
22. Choroby neuronu ruchowego
23. Uszkodzenia nerwów obwodowych
24. Padaczka
25. Otępienie
26. Zapalenie stawów
27. Ból kręgosłupa i schorzenia reumatyczne tkanek miękkich
28. Amputacje
29. Starzenie się i niepełnosprawność