Na usługę HPE Foundation Care składają się kompleksowe usługi dla sprzętu i oprogramowania wspomagające rozszerzanie dostępności infrastruktury IT. Specjaliści techniczni Hewlett Packard Enterprise współpracują z zespołem IT klienta, pomagając przy rozwiązywaniu problemów ze sprzętem i oprogramowaniem HPE i wybranymi produktami innych dostawców.W odniesieniu do sprzętu usługa HPE Foundation Care obejmuje zdalne wsparcie i diagnozowanie problemów, a jeśli będzie to niezbędne do rozwiązania problemu - jeszcze naprawę sprzętu na miejscu u klienta.
w sytuacji kwalifikujących się produktów sprzętowych HPE usługa ta może na dodatek obejmować podstawowe wsparcie dla oprogramowania i współpracę przy zarządzaniu zgłoszeniami dla wybranego oprogramowania producentów innych niżeli HPE.Usługa HPE Foundation Care obejmuje ponadto dostęp elektroniczny do powiązanych informacji o produktach i wsparciu, co pozwala na całemu personelowi IT klienta komfortowe znajdowanie kluczowych danych przystępnych na zasadach komercyjnych.
w sytuacji produktów innych dostawców dostęp jest zależny od udostępnienia informacji poprzez producenta. Klient ma do wyboru kilka poziomów wsparcia interwencyjnego, z których można wybrać usługę odpowiadającą potrzebom biznesowym i operacyjnym.