Biznes, etyka, odpowiedzialność Książka jest niepowtarzalnym na polskim rynku kompendium wiedzy, stworzonym poprzez najkorzystniejszych ekspertów w dziedzinie filozofii, socjologii i ekonomii, co iż jest znakomitym, wyczerpującym źródłem informacji na temat etyki w biznesie. Autorzy omawiają szeroko dyskutowane obecnie tematy, jak koncepcja stabilnego rozwoju, whistleblowing, ład korporacyjny czy społeczna odpowiedzialność biznesu, uzupełniając je potrzebnymi podstawami teoretycznymi. Jednocześnie wskazują na poręczne zastosowanie omawianych zagadnień, omawiając zasady etycznego innowacyjnania wobec wszystkich najważniejszych partnerów firmy. Pozwala to czytelnikowi na dogłębne zrozumienie tematu, inicjując od decyzji jednostki, a kończąc na ogólnie przyjętych zasadach w biznesie międzynarodowym. Książka jest asygnowana dla menadżerów, studentów, pracowników firm i wszelkich, którzy chcieliby się zapoznać z tą tematyką. Gwarantuje odpowiedzi na pojawiające się nowe dylematy moralne wynikające z ciągłych zmian gospodarczych i społecznych. Profesor Wojciech Gasparski jest uwielbianym autorytetem w dziedzinie etyki biznesu, nauki o zarządzaniu i prakseologii, a także dyrektorem Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego i Instytutu Filozofii i Socjologii PAN. Profesor Wojciech Gasparski zaprosił do współpracy wybitnych specjalistów z tak różnych dziedzin, jak prawo, filozofia, socjologia, zarządzanie, co nadało publikacji interdyscyplinarny charakter. Książka powstała we współpracy z: we współpracy z: prof. Dr hab. Anną Lewicką-Strzałecką, dr. Dariuszem Bąkiem, dr. Bolesławem Rokiem oraz dr Julitą Sokołowską.