Na usługę HPE Foundation Care składają się kompleksowe usługi dla sprzętu i oprogramowania wspomagające powiększanie przystępności infrastruktury IT. Specjaliści technologiczni Hewlett Packard Enterprise współpracują z zespołem IT klienta, pomagając przy rozwiązywaniu problemów ze sprzętem i oprogramowaniem HPE i wybranymi produktami innych dostawców.W odniesieniu do sprzętu usługa HPE Foundation Care obejmuje zdalne wsparcie i diagnozowanie problemów, a jeśli będzie to potrzebne do rozwiązania problemu - również naprawę sprzętu na miejscu u klienta.
w przypadku kwalifikujących się produktów sprzętowych HPE usługa ta może też obejmować podstawowe wsparcie dla oprogramowania i współpracę przy zarządzaniu zgłoszeniami dla wybranego oprogramowania producentów innych aniżeli HPE.Usługa HPE Foundation Care obejmuje w dodatku dostęp elektroniczny do powiązanych informacji o produktach i wsparciu, co umożliwia całemu personelowi IT klienta komfortowe znajdowanie kluczowych informacji przystępnych na zasadach komercyjnych.
w sytuacji produktów innych dostawców dostęp jest zależny od udostępnienia danych poprzez producenta. Klient ma do wyboru kilka poziomów wsparcia interwencyjnego, z których można wybrać usługę odpowiadającą potrzebom biznesowym i operacyjnym.