Człowiek używa zaledwie dziesięciu procent swojego mózgu, przeciwieństwa się przyciągają, chcieć to móc, z raka można wyleczyć się samemu, wykrywacz kłamstw za każdym razem wskaże oszusta, człowiek zahipnotyzowany zrobi wszystko, co mu się każe, i przypomni sobie wszystkie złe rzeczy, jakie zdarzyły mu się w życiu, można się nauczyć obcego języka poprzez sen, mężczyźni są z Marsa, a kobiety z Wenus (i do tego bez przerwy gadają)
Każdy z nas zna setki takich „psychologicznych prawd" i każdy z nas nieprzerwanie się z nimi styka. W kinie, w telewizji, w setkach książek, audycji radiowych i artykułów prasowych bezustannie karmieni jesteśmy psychologiczną mitologią, a sądząc z tego, iż taka „poppsychologia" regularnie – i to na całym świecie – trafia na listy bestsellerów, to bardzo chcemy takiej karmy. Jest wyłącznie jeden „znikomy" problem: większość tej „wiedzy" nie ma nic wspólnego z tym, co współczesna psychologia naukowa wie już o ludzkich postawach, zachowaniach, motywacjach, emocjach i osobowości.
Scott O. Lilienfeld, Steven Jay Lynn, John Ruscio, Barry L. Beyerstein, autorzy książki 50 dużych mitów psychologii modnej, to wykładowcy i profesorowie renomowanych amerykańskich uczelni. Dla kogoś, kto tak jak oni zajmuje się psychologią zawodowo i wykształcił już kolejne pokolenie psychologów, kariera mitów wytwarzanych poprzez przemysł psychologii lubianej stanowi poważne wyzwanie i to nie tylko dlatego, że dominujące w kulturze masowej mity i stereotypy w większości albo są fałszywe, albo odwołują się do dawno już zarzuconych teorii i koncepcji natury ludzkiej. Gorzej, że część z tych mitów jest po prostu krzywdząca!
Skąd się biorą psychologiczne mity i dlaczego niektóre z nich są groźne, jak nie dać się uwieść poppsychologii i dlaczego w psychologii fakty są z reguły widocznie ciekawsze od fikcji – na te pytania odpowiada 50 pokaźnych mitów psychologii modnej.
Tytuł oryginału: 50 Great Myths of Popular Psychology
ISBN: 9788361710257
Kod paskowy: 9788361710257
Autorzy: Lilienfeld Scott, O. At all
Tłumaczenie: Sagan Dariusz, Szwajcer Piotr
Wydanie: 2
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 21694
Miejscowość: Stare Groszki
ilość stron: 408
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
PKWiU: 58.11.1
Format: 12.3x19.5cm
Głębokość (mm): 30
Waga: 0.362
Język oryginału: angielski
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka