Książka posiada rewelacyjne ilustracje Andrzeja Mleczki oraz dwie płyty CD z zapisem całego audiotreningu autorstwa Roberta Cialdiniego.
Posłuchaj gratisowych fragmentów treningu audio:
Audiotrening - fragment 1
Audiotrening - fragment 2
Zostań najszczególniej wpływowym człowiekiem roku!
Dr Robert Cialdini jest obecnie na ogół cytowanym żyjącym psychologiem społecznym, specjalizującym się w dziedzinie wywierania wpływu i perswazji.
Amerykański "Harvard Business Review" w uznaniu obfitego znaczenia bezprecedensowych prac dr. Cialdiniego umieścił je na liście "Breakthrough Ideas for Today’s Business Agenda".
Psychologia na Twoich usługach
Robert Cialdini jest prawdziwym geniuszem. W tym stwierdzeniu nie ma ani odrobiny przesady. Każdy, kto kiedykolwiek zetknął się z użytecznym zastosowaniem psychologii Cialdiniego, nieprzeciętnie zdaje sobie sprawę z tego, w jak znacznym stopniu możemy oddziaływać na innych ludzi każdego dnia. Starczy, że poznasz zaledwie kilka prostych zasad i nauczysz się maksymalnie wykorzystywać drzemiący w nich potencjał, a będziesz w stanie w sposób w pełni etyczny kształtować otaczającą Cię rzeczywistość.
oferujemy Ci broń o niepokojąco znacznym polu rażenia. Po raz pierwszy na polskim rynku - psychologia wpływu w wersji audio. Bezcenne zasady zilustrowane żywymi przykładami przemówią do Twojej wyobraźni znacznie szybciej i trwalej. Wszystkie lekcje odszukasz również w książce, która od teraz ma szansę stać się Twoim najcenniejszym przyjacielem i doradcą.
Uwaga! Wszystkie zawarte tu zasady zostały wielokrotnie przetestowane w codziennych, życiowych sytuacjach.
Recenzje:
Absolutny klasyk. Nie tylko dla ludzi marketingu,jeszcze dla przedstawicieli innych zawodów – od sprzedaży poprzez nauczycieli po kelnerów. Książka wyjaśnia jakie proste mechanizmy użyć, aby osiągnąć zamierzony cel. Gdzie teorie psychologiczne łączą się z praktyką wieloletnich ekspertów.
Nie będę opisywać wymienionych komponentów – dla tych, którzy czytali wystarczy infografika poniżej, dla pozostałych – mam nadzieję, iż będzie to korzystny powód, żeby sięgnąć po książkę.
To, co bardzo mi się podoba w lekturze, to fakt, iż na każdym kroku Cialdini uwydatnia, jak ważna jest etyka tego, co robimy. Jeśli zdecydujemy się oszukiwać naszych klientów, nie tylko będziemy szulerami, a nie detektywami,na dodatek stracimy okazję na zbudowanie szczerej i trwałej relacji z naszymi odbiorcami. Niemało osób zapomina o tym, iż podstawą marketingu jest szczerość i prawda.
Książka nie jest za długa – polskie tłumaczenie ma około 80 stron, a to przeważnie dlatego, że tekst jest tylko po jednej stronie. Po drugiej wyszukamy wybrane cytaty z lektury i, trochę o zgrozo, około tematyczne rysunki Mleczki. O ile kilka takich ilustracji miałoby rację bytu, o tyle większość z nich pasuje trochę jak pięść do oka i moim zdaniem można było sobie je podarować.
W książce wydawnictwa Onepress znajdziemy ponadto 2 płyty CD, a także podręczną ściągawkę z najważniejszymi elementami wywierania wpływu. To naprawdę fajne dodatki.
Sama treść odkrywcza nie jest – większość z tych zasad znamy z życia codziennego, choć oczywiście na początku, tuż po publikacji, mogło być to świeże i świeże. Mimo braku pionierskich idei, warto sięgnąć po lekturę, by odświeżyć sobie choćby oczywistości. Niezwykle nieraz tak gonimy za nowinkami, iż zapominamy o starych korzystnych podstawach marketingu. Ta książka może nam pomóc przypomnieć sobie o tych zasadach.
czaplicka.eu (2016-01-04)
Zdolność wpływania na myśli i zachowania innych ludzi chyba każdy chciałby opanować do perfekcji. Umiejętności perswazyjne stanowczo ważne są w takich zawodach, które dzięki wpływaniu na innych pozwalają osiągać założone cele. To podstawa w pracy handlowca, marketera, copywritera, headhuntera i wielu innych, których Cialdini w swej książce adekwatnie określa jako „praktyków wpływu".
Wywieranie wpływu okazuje się nie być wiedzą tajemną, dostępną tylko dla wybranych. Cialdini dowodzi tego,proces wpływania na innych jest zgoła naturalny i w gruncie rzeczy instynktowny. Nie potrzeba tu magii i zaklęć. Starczy poznać i być świadomym pewnych podstawowych procesów i schematów zachowań w zakresie psychologii wpływu. Funkcjonalne użycia psychologii perswazji sprawdzą się nie tylko w sytuacjach, kiedy zależy nam, żeby wpływać na emocje innych ludzi, skłaniając ich do określonego zachowania, ale poznanie tajników tej wiedzy pozwoli także na efektywną obronę wtedy, gdy czujemy, że to nami ktoś próbuje manipulować.
Czy jednak moc oddziaływania na ludzi i sytuacje można sprowadzić do wykorzystywania kilku prostych zasad? obecnie przy tak ogromnym zainteresowaniu tematem perswazji, manipulacji, a także przy znajomości tak dużej ilości rozmaitych technik wywierania wpływu, moglibyśmy sądzić, że byłoby to zbyt proste. Autor książki „Zasady wywierania wpływu na ludzi" przekonuje, że jednak jest to realne.
Dr Robert Cialdini jest znanym i jednym z najszczególniej wybitnych psychologów społecznych ostatnich lat. Już od ponad 30 lat zawodowo zajmuje się badaniami z zakresu psychologii wpływu i manipulacji, co zaowocowało międzynarodową sławą eksperta. Jednocześnie Ciadini daleki jest od akademickiego teoretyzowania. Badacz, jak sam określił, „wychodzi z warunków laboratoryjnych", aby móc z bliska, od środka poznać świat praktyków wpływu. Bierze udział w licznych kursach i szkoleniach posiadających przygotować do skutecznej pracy handlowców, marketerów, pracowników agencji reklamowych. Przygląda się codziennej pracy rekruterów i headhunterów, a nawet poznaje świat osób związanych ze środowiskami sekt. Wieloletnia obserwacja przeróżnych zachowań człowieka w społeczeństwie i analiza ergonomicznych zastosowań technik perswazji, pozwoliły Cialdiniemu wyznaczyć sześć uniwersalnych zasad wpływu. Reguły te, określone poprzez autora jako narzędzia wpływu społecznego, są głównie spotykane w życiu społecznym i niejako automatycznie i bezwiednie stosowane przez ludzi.zwiększyć wydajność, trzeba wiedzieć, jak owe narzędzia użyć.
Ale czy sama znajomość reguł wzajemności, niedostępności, autorytetu, konsekwencji, konsensusu i lubienia, stanowi gwarancję uzyskania oczekiwanego wyniku? Dlaczego sposób ich użytkowania decyduje o tym, jakim jesteśmy praktykiem manipulacji? Kiedy nasze zachowanie staje się bliskie partaczowi, szmuglerowi, a kiedy mamy szansę stać się detektywami sztuki wpływu?
„Zasady wywierania wpływu na ludzi" to pozycja obowiązkowa nie tylko dla tych, którzy dopiero chcieliby poznać tajniki psychologii wpływu,na dodatek (a może bardzo) dla tych, którzy posiadają się za „starych wyjadaczy" i proces wywierania wpływu sprowadzili już do czynności zupełnie mechanicznej. Przyjemność lektury gwarantuje dodatkowo niekonwencjonalne opracowanie edytorskie - parzyste strony książki zostały zagospodarowane najważniejszymi cytatami autorstwa dra Roberta Cialdiniego, a także znakomitymi rysunkami Andrzeja Mleczki.
Zawodowo, prywatnie, na co dzień, od święta - manipulacja jest wszechobecna w naszym życiu. Pora wreszcie poznać zasady nią rządzące i wziąć odpowiedzialność za własne słowa, zachowania - to pozwoli szybciej i łatwiej osiągnąć sukcesy nie tylko w życiu zawodowym, lecz i prywatnym.
treco.pl (2012-04-19)
Spis treści:
Wprowadzenie (5)
Reguła wzajemności (31)
Niedostępność (47)
Autorytet (61)
Konsekwencja (71)
Konsensus (79)
Lubienie (85)