Emocje? Weź to na spokojnie! W teorii wiemy o nich szczególnie sporo. Gorzej z praktyką. Dlaczego, mimo iż rozumiemy, skąd na przykład bierze się w nas złość i rodząca się pod jej wpływem agresja, mimo iż pojmujemy, jak wyjątkowo jest ona niszcząca i nieracjonalna, wciąż się jej poddajemy? Potem musimy naprawiać szkody - przepraszamy i tłumaczymy się z głupot, które popełniliśmy.
Dlaczego życie tak wielu osób wypełnione jest nieujarzmionym lękiem, poczuciem winy, niską samooceną, stresem, gniewem, smutkiem? Czemu wielu z nas świat emocji kojarzy się wyłącznie z cierpieniem czy wręcz, jak w przypadku odrzucenia - z fizycznym bólem? Na wszystkie te pytania istnieje tylko jedna odpowiedź: wciąż nie wykształciliśmy w sobie zdolności niezbędnych do zarządzania własnymi emocjami i nadal pozwalamy na to, by to one zarządzały nami.
Nauczenie się zarządzania emocjami nie należy do prostych, ale nie jest też niemożliwe. By odnieść w tym sukces, należy zarówno zrozumieć mechanikę działania emocji u siebie i u innych ludzi, jak i przećwiczyć optymalne narzędzia radzenia sobie z mocnymi emocjami.
I właśnie w ten sposób została skonstruowana ta książka: w pierwszej części opisano mechanizmy powstawania i działania emocji z perspektywy badań naukowych, dzisiejszej wiedzy o emocjach, a także wielowiekowych tradycji mistycznych czy kulturowych.
Druga część została poświęcona kilkunastu kluczowym emocjom głównie zgłaszanym jako powodujące problemy przez pacjentów terapii i klientów jednostkowych procesów wsparcia. Narzędzia zawarte w drugiej części książki zostały sprawdzone we własnej praktyce pracy autora - w trakcie warsztatów, szkoleń czy indywidualnych procesów pracy z klientem.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.