"W trzy lata po wydaniu książki »Poznaj swój głos« (powinnam była dać tytuł: »Poznaj swój głos, a poznasz siebie«) postanowiłam, na prośbę czytelników, podjąć próbę precyzyjniejszego opisania sposobów rozmawiania z wewnętrznym dzieckiem ukazując problemy, z którymi najczęściej się spotykałam w mojej pracy pedagogicznej.
Książka ta jest drugą częścią »Poznaj swój głos«, z której czytelnik znajdzie kilka cytatów. Tym razem niewiele będzie o głosie, choć tak naprawdę niemal za każdym razem początkuje się od głosu, a raczej od problemów z głosem i kończy się na odnalezionym własnym głosie.
Każdego, kto chce więcej na ten temat przeczytać i poznać ćwiczenia na uwalnianie głosu, odsyłam do »Poznaj swój głos«. Tu zajmę się tym jak dziecku dać głos. Termin wewnętrzne dziecko nie jest nowy - spotykamy go w wielu terapiach i technikach pracy w wyobraźni.
głównie dotyczy on realizowania doraźnych ćwiczeń, natomiast ja proponuję (i być może w tym nowość pomysłu) wziąć dziecko za rękę i prowadzić je całe życie. To daje inną perspektywę i wyjątkowo ożywia nasze zdolności twórcze i opiekuńcze oraz upraszcza nam planowanie życia - w jego podstawowych zarysach - na mnóstwo lat do przodu (jak to czyni prawdziwy rodzic).
Tak oto spróbuję w tej książce przybliżyć ideę pracy z dzieckiem podając więcej niżeli w poprzedniej książce starannych przykładów zachowań, jakie możemy dziecku zaproponować, prosząc przy tym żeby zainteresowani nie trzymali się tych przykładów kurczowo, ale by traktowali je jako jedne z realnych i wymyślali nowe, własne zachowania.
Nie oddawajmy naszego życia w niczyje ręce! Bądźmy za każdym razem twórczo poszukujący własnych rozwiązań, korzystając z przekazanych nam pomysłów jako zwrócenia naszej uwagi na świeże możliwości - a tych nigdy nie ma końca." autorka Powyższy opis pochodzi od wydawcy.