Zdjęcia Wydawnictwo eneteia Psychoterapia badania i szkolenie (oprawa twarda) (książka)

Psychologia

Dostępność: Brak produktu

Psychoterapia badania i szkolenie (oprawa twarda) (książka) (WYDAWNICTWO ENETEIA)

Marka: WYDAWNICTWO ENETEIA
Cena niedostępna
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

Trzeci tom podręcznika akademickiego demonstruje dane na temat strategii badań nad psychoterapią, a także wyniki badań nad produktywnością psychoterapii oraz szkolenia w psychoterapii wykonywanego...

Podstawowe cechy

ISBN

8385713638

Oprawa

Twarda

Sprawdź promocyjne oferty na Wydawnictwo eneteia Psychoterapia badania i szkolenie (oprawa twarda) (książka)

  • Dane na temat dostępności produktów i zmian cen użyte w naszej klasyfikacji są synchronizowane praktycznie w czasie rzeczywistym.

Pełny opis produktu

Trzeci tom podręcznika akademickiego demonstruje dane na temat strategii badań nad psychoterapią oraz wyniki badań nad wydajnością psychoterapii oraz szkolenia w psychoterapii realizowanego w ramach poszczególnych nurtów, szkół terapeutycznych. Mieści ponadto część pokazującą autorskie propozycje szkolenia w psychoterapii ? program szkolenia wykonywany w Katedrze Psychopatologii i Psychoterapii Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Spis treści:

Wstęp (Lidia Grzesiuk, Elżbieta Galińska)

Część pierwsza
BADANIA NAD PSYCHOTERAPIĄ

Rozdział 1. MODELE BADAŃ NAD PSYCHOTERAPIĄ

1.1. Założenia i cele badawcze (Urszula Jakubowska)
1.2. Strategia badań nad psychoterapią (Urszula Jakubowska)
1.2.1. Model studium przypadku
1.2.2. Model korelacyjny
1.2.3. Model eksperymentalno-naturalistyczny
1.2.4. Model eksperymentalno-laboratoryjny
1.3. Uwagi końcowe (Urszula Jakubowska)

Rozdział 2. WYNIKI BADAŃ NAD UCZESTNICTWEM W PSYCHOTERAPII I REZYGNACJĄ Z NIEJ
2.1. Motywy podejmowania psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
2.2. Problemy związane z energiczną rekrutacją pacjentów do terapii (Jadwiga Rakowska)
2.3. Czynniki związane z przyjęciem pacjentów na psychoterapię (Jadwiga Rakowska)
2.4. Odmowa podjęcia psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
2.5. Rezygnacja z psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
2.5.1. Częstotliwość rezygnowania pacjentów z psychoterapii
2.5.2. Czynniki związane z rezygnacją z psychoterapii
2.6. Wnioski końcowe (Jadwiga Rakowska)

Rozdział 3. PROBLEMY METODOLOGICZNE BADAŃ NAD produktywnOŚCIĄ PSYCHOTERAPII
3.1. Czynniki unikalne i niespecyficzne (Jadwiga Rakowska)
3.2. Trudności związane z oceną rezultatów psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
3.3. Wpływ nieformalnej pomocy psychologicznej na rezultaty psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
3.4. Podręczniki prowadzenia psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
3.5. Przykłady badań będących podstawą oceny produktywności psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
3.6. Skuteczność terapii prowadzonej na użytek badań i w warunkach praktyki klinicznej (Jadwiga Rakowska)
3.7. Sumowanie wyników wielu badań - metaanaliza (Jadwiga Rakowska)

Rozdział 4. WYNIKI BADAŃ NAD produktywnOŚCIĄ PSYCHOTERAPII PODSUMOWANE W METAANALIZACH

4.1. Porównanie oddziaływania psychoterapii i braku oddziaływania (Jadwiga Rakowska)
4.2. Porównanie oddziaływania psychoterapii i oddziaływania relacji terapeutycznej (Jadwiga Rakowska)
4.3. Porównanie oddziaływania najróżniejszych form psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
4.3.1. Badania niewykazujące różnic w sprawności metod psychoterapii
4.3.2. Badania wykazujące różnice w wydajności metod psychoterapii - efekty interakcyjne
4.4. Porównanie skutków bezpośrednich i odroczonych (Jadwiga Rakowska)
4.5. Wnioski końcowe (Jadwiga Rakowska)

Rozdział 5. SpecyficznE INTERWENCJE PSYCHOLOGICZNE W TERAPII OKREŚLONYCH PROBLEMÓW KLINICZNYCH
5.1. Depresja (Jadwiga Rakowska)
5.1.1. Terapia poznawcza
5.1.2. Terapia behawioralna
5.1.3. Trening umiejętności rozwiązywania problemów
5.1.4. Terapia interpersonalna
5.1.5. Terapia małżeńska
5.2. Lęk uogólniony (Jadwiga Rakowska)
5.2.1. Terapia poznawczo-behawioralna
5.2.2. Trening relaksacji
5.3. Fobia społeczna (Jadwiga Rakowska)
5.3.1. Ekspozycja na bodźce wywołujące lęk
5.3.2. Połączenie ekspozycji na bodźce, które wywołują lęk, z rekonstrukcją przekonań
5.4. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne (Jadwiga Rakowska)
5.4.1. Ekspozycja na bodźce wywołujące lęk i zapobieganie reakcji kompulsyjnej
5.4.2. Ekspozycja na bodźce powodujące lęk i uniemożliwianie reakcji kompulsyjnej z udziałem członka rodziny
5.4.3. Terapia poznawcza
5.5. Agorafobia (Jadwiga Rakowska)
5.5.1. Ekspozycja na bodźce powodujące lęk
5.5.2. Ekspozycja na bodźce wywołujące lęk wspomagana przez partnera
5.6. Panika (Jadwiga Rakowska)
5.6.1. Terapia poznawcza
5.6.2. Terapia behawioralno-poznawcza
5.6.3. Ekspozycja na bodźce wywołujące lęk
5.6.4. Trening relaksacji
5.7. Zaburzenie stresowe pourazowe (Jadwiga Rakowska)
5.7.1. Wyobrażeniowa ekspozycja na bodźce wywołujące lęk
5.7.2. Trening uodporniania się na stres / ?zaszczepiania stresu"
5.7.3. Desensytyzacja wspomagana przez ruchy gałek ocznych
5.8. Schizofrenia (Jadwiga Rakowska)
5.8.1. Trening umiejętności społecznych
5.8.2. Terapia rodzinna
5.9. Uzależnienie od alkoholu (Jadwiga Rakowska)
5.9.1. Trening umiejętności społecznych
5.9.2. Ekspozycja na bodźce powodujące pragnienie picia
5.9.3. Ekspozycja na bodźce powodujące pragnienie picia połączona z treningiem radzenia sobie ze stresem
5.9.4. Terapia poznawczo-behawioralna
5.9.5. Małżeńska terapia behawioralna
5.10. Uzależnienie od narkotyków (Jadwiga Rakowska)
5.10.1. Wspierająca terapia psychodynamiczna
5.10.2. Terapia behawioralno-poznawcza
5.10.3. Terapia oparta na wzmocnieniach
5.11. Uzależnienie od nikotyny (Jadwiga Rakowska)
5.11.1. Terapia behawioralna
5.11.2. Terapia behawioralno-poznawcza
5.12. Zaburzenia odżywiania (Jadwiga Rakowska)
5.12.1. Farmakoterapia
5.12.2. Terapia poznawczo-behawioralna
5.12.3. Ekspozycja na bodźce, które budzą lęk, z zapobieganiem reakcji wymiotowania
5.13. Problemy małżeńskie (Jadwiga Rakowska)
5.13.1. Behawioralna terapia małżeńska
5.13.2. Małżeńska terapia poznawcza
5.13.3. Małżeńska terapia psychodynamiczna
5.13.4. Małżeńska terapia skoncentrowana na emocjach
5.13.5. Małżeńska terapia systemowa
5.14. Zaburzenia seksualne (Jadwiga Rakowska)
5.14.1. Terapia behawioralna dysfunkcji seksualnej pań z udziałem partnera
5.14.2. Terapia dysfunkcji seksualnej kobiet połączona z małżeńską terapią behawioralną
5.15. Ból (Jadwiga Rakowska)
5.15.1. Terapia behawioralna
5.15.2. Terapia poznawczo-behawioralna
5.15.3. Terapia poznawcza
5.15.4. Trening relaksacji
5.15.5. Biofeedback
5.15.6. Biofeedback połączony z treningiem relaksacji
5.15.7. Terapia psychodynamiczna
5.15.8. Hipnoza
5.16. Nowotwory (Jadwiga Rakowska)
5.16.1. Terapia poznawczo-behawioralna
5.16.2. Grupowa terapia wspierająca zorientowana na wyrażanie emocji
5.16.3. Trening relaksacji
5.17. Wnioski końcowe (Jadwiga Rakowska)

Rozdział 6. SkutecznOŚĆ PSYCHOTERAPII A właściwości PACJENTA I TERAPEUTY
6.1. Cechy pacjenta a rezultaty terapii (Jadwiga Rakowska)
6.1.1. Parametry demograficzne -wiek, płeć, status społeczno-ekonomiczny
6.1.2. Poziom zaburzenia
6.1.3. Poziom trudności interpersonalnych
6.1.4. Siła ego
6.1.5. Inteligencja
6.1.6. Poczucie wewnętrznej lub zewnętrznej kontroli
6.1.7. Kryteria wobec psychoterapii
6.1.8. Zaangażowanie w proces terapii
6.1.9. Preferencje pacjenta w zakresie metody terapii
6.2. Właściwości terapeuty a rezultaty psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
6.2.1. Cechy demograficzne - wiek, płeć, pochodzenie etniczne, status
6.2.2. Kwalifikacje i doświadczenie
6.2.3. Zdrowie psychiczne
6.2.4. Parametry osobowości
6.2.5. Cechy terapeuty związane z wpływem społecznym
6.2.6. Oczekiwania co do rezultatów terapii
6.2.7. Dyrektywność jako cecha związana ze stosowanym podejściem
6.2.8. Przestrzeganie reguł modelu terapii
6.3. Parametry pomocne w relacji terapeutycznej (Jadwiga Rakowska)
6.4. Wnioski końcowe (Jadwiga Rakowska)

Rozdział 7. CZYNNIKI procesu PSYCHOTERAPII A JEJ REZULTATY
7.1. Czynniki cyklu psychoterapii wyraźne dla uzyskania pożądanych rezultatów (Jadwiga Rakowska)
7.1.1. Kontrakt terapeutyczny
7.1.2. Współdziałanie pacjenta i terapeuty
7.1.3. Więź terapeutyczna
7.1.4. Stosunek do samego siebie pacjenta i terapeuty
7.1.5. Skutki sesji, efekty wczesnych faz leczenia, czas trwania terapii
7.2. Model zmiany zachowań (Jadwiga Rakowska)
7.2.1. Fazy zmiany zachowań
7.2.2. Rola oceny korzyści i kosztów związanych ze zmianą
7.2.3. Procesy prowadzące do zmiany zachowań
7.2.4. Przypasowanie interwencji terapeutycznych do fazy zmiany zachowań
7.3. Miniefekty psychoterapii w wyniku wykorzystania niepowtarzalnej techniki (Jadwiga Rakowska)
7.4. Zmiana zachowań a przejmowanie przez pacjenta wartości terapeuty (Jadwiga Rakowska)
7 5. Wnioski końcowe (Jadwiga Rakowska)

Rozdział 8. NEGATYWNE SKUTKI PSYCHOTERAPII
8.1. Częstotliwość występowania zmian negatywnych u pacjentów poddanych psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
8.2. Interakcja rodzaju zaburzeń pacjenta i techniki terapeuty (Jadwiga Rakowska)
8.3. Atrybuty terapeuty a negatywne skutki psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
8.4. Wartości uznawane przez terapeutę (Jadwiga Rakowska)
8 5. Skutki nawiązywania poprzez terapeutę kontaktów seksualnych z pacjentem (Jadwiga Rakowska)
8.6. Sesje indywidualne albo z udziałem członków rodziny (Jadwiga Rakowska)
8.7. Wnioski końcowe (Jadwiga Rakowska)

Rozdział 9. SkutecznOŚĆ PSYCHOTERAPII DZIECI I MŁODZIEŻY

9.1. Specyfika psychoterapii dzieci i młodzieży (Jadwiga Rakowska)
9.1.1. Rola środowiska społecznego
9.1.2. Poziom rozwoju
9.2. Ocena skuteczności psychoterapii dzieci i młodzieży (Jadwiga Rakowska)
9.2.1. Charakterystyka badań
9.2.2. Ocena efektywności psychoterapii na podstawie metaanaliz
9.2.3. Sprawność interwencji psychologicznych wobec zachowań przestępczych
9.2.4. Wydajność psychoterapii dopasowanej kulturowo
9.2.5. Wytrzymałość zmiany uzyskanej w psychoterapii
9.3. Czynniki związane ze skutecznością psychoterapii (Jadwiga Rakowska)
9.3.1. Parametry metody leczenia
9.3.2. Parametry pacjenta
9.3.3. Właściwości terapeuty
9.3.4. Zmienne procesu terapeutycznego
9.4. Skuteczność niepowtarzalnych metod psychoterapii w leczeniu określonych zaburzeń klinicznych dzieci i młodzieży (Jadwiga Rakowska)
9.4.1. Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu lęku
9.4.2. Trening umiejętności radzenia sobie w leczeniu depresji
9.4.3. Trening umiejętności rozwiązywania problemów w eliminowaniu zachowań negatywistycznych i agresywnych
9.4.4. Trening umiejętności rodzicielskich w eliminowaniu zachowań negatywistycznych i zadziornych
9.4.5. Terapia wielosystemowa w korygowaniu zachowania antyspołecznego
9.4.6. Terapia behawioralna w leczeniu otyłości
9.4.7. Terapia behawioralna w leczeniu autyzmu
9.4.8. Przygotowanie do zabiegów medycznych za pomocą modelowania przy użyciu filmu
9.5. Wnioski końcowe (Jadwiga Rakowska)

Część druga
SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Wprowadzenie (Maria Lis-Turlejska)

Rozdział 10. ZAGADNIENIA OGÓLNE SZKOLENIA W PSYCHOTERAPII

10.1. Wybór kandydatów do szkolenia (Maria Lis-Turlejska)
10.2. Komponenty szkolenia w psychoterapii (Maria Lis-Turlejska)
10.2.1. Superwizja
10.2.2. Własna terapia szkolącego się
10.2.3. Szkolenie dydaktyczne
10.3. Zmiany szkolenia w psychoterapii (Maria Lis-Turlejska)

Rozdział 11. SZKOLENIE Z PUNKTU WIDZENIA PSYCHOANALIZY I PODEJŚCIA PSYCHODYNAMICZNEGO
11.1. Szkolenie w psychoanalizie (Maria Lis-Turlejska, Katarzyna Schier)
11.2. Problemy selekcji kandydatów do szkolenia (Maria Lis-Turlejska, Katarzyna Schier)
11.3. Szkolenie w psychoanalizie a szkolenie w psychoterapii psychoanalitycznej i psychodynamicznej (Maria Lis-Turlejska, Katarzyna Schier)

Rozdział 12. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA PODEJŚCIA BEHAWIORALNEGO
12.1. Wybór osób do szkolenia. Przykład programu treningowego w psychoterapii behawioralnej (Maria Lis-Turlejska)
12.2. Znaczenie własnej terapii w szkoleniu z perspektywy podejścia behawioralnego (Maria Lis-Turlejska)
12.3. Badania nad szkoleniem w terapii behawioralnej (Maria Lis-Turlejska)

Rozdział 13. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA PODEJŚCIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNEGO

13.1. Podstawowe części programu szkoleniowego w psychoterapii poznawczo-behawioralnej (Magdalena Gulcz, Małgorzata Dragan, Maria Lis-Turlejska)
13.2. Podstawowe zasady obowiązujące w psychoterapii poznawczo-behawioralnej (Magdalena Gulcz, Małgorzata Dragan, Maria Lis-Turlejska)
13.2.1. Współpraca terapeutyczna
13.2.2. Ukierunkowane odkrywanie
13.2.3. Formułowanie przypadku
13.2.4. Struktura szkolenia
13.2.5. Ewaluacja poziomu nabywanych umiejętności
13.3. Superwizja w terapii poznawczo-behawioralnej (Magdalena Gulcz, Małgorzata Dragan, Maria Lis-Turlejska)

Rozdział 14. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII Z PUNKTU WIDZENIA MODELI OPARTYCH NA DOŚWIADCZENIU (EXPERIENTIAL)
14.1. Wprowadzenie (Maria Lis-Turlejska)
14.2. Badania dotyczące szkolenia w psychoterapii opartej na doświadczeniu (Maria Lis-Turlejska)

Rozdział 15. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII SYSTEMOWEJ
15.1. Zasady terapii zasadami szkolenia (Jadwiga Rakowska)
15.1.1. Przykład użytkowania zasad terapii w konsultacji
15.2. Metody szkolenia i superwizji (Jadwiga Rakowska)
15.3. Charakterystyka szkolenia prowadzonego poprzez poszczególne szkoły psychoterapeutyczne (Jadwiga Rakowska)
15.3.1. Terapia strategiczna zespołu z Mental Research Institute
15.3.2. Terapia systemowa grupy z Mediolanu
15.3.3. Terapia strukturalno-strategiczna Haleya / Madanes
15.3.4. Terapia strukturalna Minuchina
15.3.5. Behawioralna terapia rodzinna
15.3.6. Podejście międzypokoleniowe Bowena
15.3.7. Terapia symboliczno-doświadczeniowa Whitakera
15.3.8. Terapia kontekstualna Boszormenyi-Nagy'ego
15.3.9. Psychoterapia zorientowana na rodzinę pochodzenia Framo
15.4. Badania nad szkoleniem w terapii systemowej (Jadwiga Rakowska)

Rozdział 16. KOMPETENCJE I STANDARDY SZKOLENIA PSYCHOTERAPEUTÓW GRUPOWYCH
16.1. Konieczna wiedza (Barbara Tryjarska)
16.2. Własna psychoterapia indywidualna (Barbara Tryjarska)
16.3. Udział w psychoterapii grupowej w roli uczestnika (pacjenta) (Barbara Tryjarska)
16.4. Obserwacja sposobu prowadzenia grupy przez doświadczonego psychoterapeutę (Barbara Tryjarska)
16.5. Samodzielnie prowadzona grupa z superwizją (Barbara Tryjarska)
16.6. Uwagi końcowe (Barbara Tryjarska)

Rozdział 17. KSZTAŁCENIE PSYCHOLOGÓW KLINICZNYCH W USA

17.1. System kształcenia prowadzący do uzyskania licencji psychologa klinicznego (Aneta Miękisz, Maria Lis-Turlejska)
17.2. Model ?naukowiec-praktyk" (scientist-practitioner) (Aneta Miękisz, Maria Lis-Turlejska)
17.3. Warunki uzyskania licencji (Aneta Miękisz, Maria Lis-Turlejska)
17.3.1. Wykształcenie
17.3.2. Staż pod superwizją
17.3.3. Egzaminy
17.4. Zasady zachowania licencji (Aneta Miękisz, Maria Lis-Turlejska)
17.5. Program studiów doktoranckich (Ph.D.) w zakresie psychologii klinicznej
wykonywany w University of Texas w Austin (Aneta Miękisz, Maria Lis-Turlejska)
17.5.1. Wykłady obowiązkowe
17.5.2. Badania naukowe
17.5.3. Praktyka kliniczna
17.6. Rys historyczny kształcenia psychologów (Aneta Miękisz, Maria Lis-Turlejska)

Część trzecia
AUTORSKIE PROPOZYCJE SZKOLENIA W PSYCHOTERAPII. Z DOŚWIADCZEŃ KATEDRY PSYCHOPATOLOGII I PSYCHOTERAPII WYDZIAŁU PSYCHOLOGII UW

Wprowadzenie (Lidia Grzesiuk)

Rozdział 18. ZNACZENIE WIEDZY PSYCHOLOGICZNEJ W KSZTAŁCENIU PSYCHOTERAPEUTÓW (Ewa Trzebińska)

Rozdział 19. BADANIA NAD PSYCHOTERAPIĄ PROWADZONĄ W AKADEMICKIM OŚRODKU PSYCHOTERAPII

19.1. Metoda badań (Lidia Grzesiuk)
19.1.1. Osoby badane
19.1.2. Sposób pomiaru zmiennych
19.2. Wyniki badań i dyskusja (Lidia Grzesiuk)
19.2.1. Różnice między pacjentami, którzy ukończyli psychoterapię, a tymi, którzy ją przerwali
19.2.2. Związek pomiędzy powodami zgłoszenia się do terapii a jej efektami
19.2.3. Związek przebiegu psychoterapii z jej efektami
19.2.4. Znaczenie psychoterapii dla pacjentów

Rozdział 20. ĆWICZENIE PODSTAWOWYCH UMIEJĘTNOŚCI PSYCHOTERAPEUTYCZNYCH
20.1. Forma warsztatów jako sposobność zdobycia umiejętności (Mirosława Huflejt-Łukasik)
20.2. Umiejętności związane z nawiązywaniem kontaktu i prowadzeniem rozmowy terapeutycznej (Mirosława Huflejt-Łukasik)
20.3. Radzenie sobie w nieprzystępnych sytuacjach i z trudnymi pacjentami (Mirosława Huflejt-Łukasik)
20.4. Interakcja pacjent - terapeuta, zjawiska w procesie psychoterapii (Mirosława Huflejt-Łukasik)
20.5. Prowadzenie sesji terapeutycznej, odpowiedzialność za pacjenta i przebieg terapii, rola koterapeuty (Mirosława Huflejt-Łukasik)
20.6. Zawieranie kontraktu, praca nad celem w psychoterapii - ekologia zmian posiadających miejsce podczas psychoterapii (Mirosława Huflejt-Łukasik)
20.7. Wzmocnienia w terapii, budowanie na pozytywach (Mirosława Huflejt-Łukasik)

Rozdział 21. TRENING TERAPEUTYCZNY JAKO DOŚWIADCZENIE OSOBISTE I METODA ZDOBYWANIA WIEDZY
21.1. Warunki organizacyjne treningów terapeutycznych grup składających się ze studentów psychologii (Barbara Tryjarska)
21.2. Specyfika grup składających się ze studentów psychologii (Barbara Tryjarska)
21.3. Przebieg treningu psychoterapeutycznego (Barbara Tryjarska)

Rozdział 22. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII STRATEGICZNEJ. Autorskie doświadczenia Jadwigi Rakowskiej
22.1. Wprowadzenie do teorii i praktyki terapii strategicznej
22.2. Obserwacja przebiegu terapii
22.3. Przygotowanie do prowadzenia terapii
22.4. Prowadzenie terapii pod superwizją
22.5. Uwagi końcowe

Rozdział 23. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII GRUPOWEJ. Autorskie doświadczenia Barbary Tryjarskiej
23.1. Stosunek do pacjentów
23.2. Założenia dotyczące psychoterapii grupowej - czego uczę w zakresie diagnozy i psychoterapii
23.3. Rozwijanie wiedzy o sobie w roli psychoterapeuty

Rozdział 24. UżytecznE UCZENIE PSYCHOTERAPII - KURS DLA POCZĄTKUJĄCYCH. Autorskie doświadczenia Ewy Trzebińskiej
24.1. Formy i organizacja szkolenia
24.1.1. Zespół terapeutyczny
24.1.2. Przygotowanie do pracy z pacjentem
24.1.3. Zapobieganie trudnościom w szkoleniu
24.2. Teoretyczne podstawy i techniki pracy z pacjentem
24.3. Relacja terapeutyczna
24.3.1. Dyrektywna opiekuńczość
24.3.2. Przymierze terapeutyczne
24.3.3. Komfort psychiczny pacjenta
24.3.4. Autoprezentacja
24.4. Przebieg pracy z pacjentem
24.4.1. Zasada "nieustającej psychoterapii"
24.4.2. Zasada "jednego drobnego kroku"
24.4.3. Zasada "nierówności racji"

Rozdział 25. SZKOLENIE STUDENTÓW PSYCHOLOGII W PSYCHOTERAPII. Autorskie doświadczenia Lidii Grzesiuk
25.1. Założenia wyznaczające sposób szkolenia oraz organizacja szkolenia
25.1.1. Relacje mistrz - uczeń między psychoterapeutą a koterapeutami
25.1.2. Znaczenie poznawania technik psychoterapeutycznych
25.1.3. Preferowany typ relacji pacjent-terapeuta
25.1.4. Zakres odpowiedzialności koterapeutów
25.1.5. Przeniesienie i przeciwprzeniesienie
25.2. Struktura szkolenia
25.3. Przygotowanie studentów do podjęcia roli koterapeuty
25.4. Zadania i wymagania stawiane studentom
25.4.1. Zadania i kryteria dotyczące spotkań jednostkowych
25.4.2. Zadania i oczekiwania dotyczące sesji psychoterapii grupowej
25.4.3. Superwizja

Rozdział 26. SZKOLENIE W PSYCHOTERAPII dynamicznEJ. Autorskie doświadczenia marka Jasińskiego
26.1. Zasady pracy terapeutycznej
26.2. Cele zajęć
26.3. Zakłócenia i trudności przebiegu terapii psychodynamicznej w AOP

Rozdział 27. PROBLEMY ETYCZNE W PSYCHOTERAPII
27.1. Kulturowy relatywizm w pojmowaniu zdrowia psychicznego (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.2. Uwikłanie perspektywy wartościującej w koncepcjach terapeutycznych (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.3. Problemy zawodu psychologa klinicznego (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.4. Kryteria osobowościowe i kompetencje zawodowe psychoterapeuty (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.5. Problemy etyczne w psychoterapii (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.6. Problematyka niedobrowolności hospitalizacji psychiatrycznej (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.7. Przemoc w rodzinie - wykorzystywanie przemocy wobec dzieci i współmałżonka (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.8. Nadużycia seksualne wobec dzieci i osób dorosłych (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.9. Pomoc psychologiczna osobom terminalnie chorym i umierającym i ich rodzinom (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.10. Uwarunkowania zaburzeń - genetyczne versus społeczne (Mirosława Huflejt-Łukasik)
27.11. Ustawa o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów (Mirosława Huflejt-Łukasik)

Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
Noty o Autorach

Parametry

ISBN

8385713638

Oprawa

Twarda

Autor

Lidia grzesiuk

Wydawnictwo

Eneteia

Ilość stron

592

Rok wydania

2012

Kategoria

Psychologia

Producent

WYDAWNICTWO ENETEIA

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Małgorzata B.
Małgorzata B.
13.06.2024
Podesłane opinie i recenzje produktu WYDAWNICTWO ENETEIA mogą ułatwić decyzję zakupową innym użytkownikom
Jeśli udało Ci się korzystać z produktu Wydawnictwo eneteia Psychoterapia badania i szkolenie (oprawa twarda) (książka) podeślij nam swoją subiektywną opinię i ocenę. Zaakcentuj jakie są Twoje odczucia z użytkowania, czy nie żałujesz zakupu produktu, a także czy relacja ceny do jakości jest na satysfakcjonującym poziomie.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

WYDAWNICTWO ENETEIA Jungowska psychologia marzeń sennych (oprawa miękka) (książka) Wydawnictwo eneteia
"Książka ta nie ma sobie równych pod względem panoramicznego stylu przedstawienia wiedzy o treści snów i ich roli w mechanizmach regulacji...
Wybrane dla Ciebie
Sfejsowani. jak media społecznościowe wpływają na nasze życie
Dr Suzana Flores napisała wpływową książkę, która pełni decydującą rolę w zrozumieniu wpływu Facebooka na zmieniającą się kulturę, nasze...
Drogi kariery. jak wspomagać rozwój zawodowy dzieci i młodzieży
Książka wpisuje się znacząco w trend dyskusji nad teoretycznymi, empirycznymi i funkcjonalnymi problemami rozwoju zawodowego dzieci i młodzieży....
Duch dżungli
Do sklepu Szczegóły

Duch dżungli

15,01 zł
Duch dżungli to zaproszenie do wzięcia udziału w fascynującej wyprawie Justyny Romanowskiej do wenezuelskiej dżungli. Jest to jednak podróż...
Dialog sieci społecznych
Do sklepu Szczegóły

Dialog sieci społecznych

12,76 zł
Z przedmowy redaktorów kolekcji wydawnictwa Karnac Books Ltd.Jaakko Seikkula i Tom Erik Arnkil należą do grupy pionierów, którzy kształtowali...
Przedsiębiorczość na czas kryzysu. szkice psychologiczne Difin
Zaradność człowieka w warunkach kryzysu jest nad wyraz niebanalnym przedmiotem badań psychologicznych, ponieważ jest wyrazem zdolności człowieka...
Difin Oblicza otyłości. interdyscyplinarne ujęcie
Czy to prawda, iż osoba otyła jest leniwa, marudna, niezdyscyplinowana? A może jest łagodna i pogodna? Czy zajadanie stresu prowadzi do...
Wojownik słońca
Do sklepu Szczegóły

Wojownik słońca

17,16 zł
Najważniejsza wyprawa rozpoczyna się wtedy kiedy jesteś na nią gotowy. Niebieski Ptak wskaże ci właściwy kierunek. Spotkasz Królową Róż,...
Wab Mam nadzieję
Do sklepu Szczegóły

Wab Mam nadzieję

19,35 zł
Czy nasze życie ma deadline Czy każdy musi być bogaty Czy żyjemy w najgorszym kraju na świecie Czy jeśli napijesz się z plastikowego kubeczka...
Idee i ideologie we współczesnym świecie Wielkie tematy
PWN 2008, ISBN: 978-83-01-15656-5, 145x205, 304 s., oprawa miękka Najważniejsze współczesne idee i ideologie polityczno-społeczne, m.in....
Burda publishing polska Ambaras kolory i pomidory szczere gadki fit matki wariatki - joanna kajstura od 24,99zł darmowa dostawa kiosk ruchu
Bezkompromisowy poradnik skierowany do kobiet, przekonujący czytelniczki do okazywania sobie szacunku, życzliwości, pomocy i wspierania...
Komunikowanie o zdrowiu chorobie i leczeniu Wydawnictwo vizja press&it
Zbiór artykułów poświęcony jest szeroko rozumianej problematyce na styku psychologii i medycyny. Prace zgromadzone zostały w logicznie ustalone...
Cała prawda o raku Vital
Do sklepu Szczegóły

Cała prawda o raku Vital

32,58 zł
Jeśli myślisz, iż jedynymi sposobami leczenia raka są chemioterapia, radioterapia i operacja to jesteś w błędzie. Autor ukazuje alternatywne...