„Interesariusze controllingu" od wielu lat zwracają uwagę na to, iż jest on zagadnieniem interdyscyplinarnym pod względem badawczym, a także wielowymiarowym pod względem aplikacyjnym. Warto zauważyć, iż controlling bywa na najróżniejsze sposoby rozumiany i na przeróżne sposoby stosowany. Ponadto łączy on w sobie najróżniejsze zagadnienia, zawierające zarazem aspekty zarządzania, rachunkowości, finansów i innych dziedzin wiedzy. Dodatkowo controller współpracuje z przedstawicielami każdej z tych sfer, a efekty jego pracy trafiają do wielu różnorodnych grup odbiorców. W związku z tym w controllingu bardzo wyraźny jest wymiar, który niejednokrotnie kwitowano tyleż ogólnym, co niesprecyzowanym określeniem − „czynnik ludzki". Wydaje się, że controlling, użytkowany w Polsce w sposób coraz szerszy i coraz bardziej wyrafinowany, zasługuje na staranniejsze opracowanie tego właśnie aspektu. Stąd pomysł na tę książkę. Można więc powiedzieć, iż swoje powstanie zawdzięcza ona jednocześnie samym controllerom postulującym powiększenie obszaru poznania czynników psychologicznych wpływających na controlling, jak i badaczom controllingu, wskazującym na niszę badawczą w tym zakresie.
Najważniejszą wartością dzieła, a jednocześnie wkładem w polską literaturę przedmiotu, jest odniesienie wyników badań zaprezentowanych w literaturze psychologicznej do praktyki w zakresie controllingu. Interdyscyplinarny charakter recenzowanej pozycji jest kompletnie uzasadniony i stanowi o nowatorskim podejściu autorki.
dr hab. Ewa Wanda Maruszewska, prof. UE
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Książka stanowi niebanalną propozycję połączenia wiedzy z zakresu controllingu, zarządzania oraz psychologii, co jest rzadkością na polskim rynku wydawniczym. To cenne kompendium wiedzy równocześnie dla obecnych, jak i przyszłych controllerów.
dr Sabina Kołodziej
Akademia Leona Koźmińskiego
O autorceMarta Nowak – profesor idealny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także niezależny konsultant. Absolwentka Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu i międzynarodowego programu Global Village for Future Leaders of Business and Industry w Iacocca Institute na Lehigh University. Laureatka ogólnokrajowego konkursu „Grasz o Staż".
Główne zainteresowania naukowe, a także obszary badawcze autorki to controlling, pomiar dokonań oraz rachunkowość. W szczególności bliska jest jej tematyka controllingu personalnego oraz etyki rachunkowości, controllingu i pomiaru dokonań oraz problematyka rachunkowości behawioralnej.
Autorka ponad 100 publikacji w języku polskim i angielskim. Do jej jednostkowych monografii zaliczają się Controlling personalny w przedsiębiorstwie (Wolters Kluwer), Controlling działalności marketingowej (PWE), a także Controlling w zarządzaniu. Uwarunkowania psychologiczne (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu). Współautorka licznych książek, m.in. Zarządzanie dokonaniami w organizacjach (PWE), Budżetowanie w przedsiębiorstwie (Wolters Kluwer), Pomiar i raportowanie dokonań przedsiębiorstwa (CeDeWu), Rachunek kosztów, rachunkowość zarządcza i controlling (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu), Controlling w działalności przedsiębiorstwa (PWE). Współautorka dwóch wielojęzycznych słowników terminów związanych z ekonomią, rachunkowością i finansami wydanych w Paryżu i Żytomierzu. Recenzentka książek, leksykonów, czasopism i prac naukowych w języku polskim i angielskim z zakresu rachunkowości, finansów, pomiaru dokonań, etyki rachunkowości, controllingu.
W ramach działalności naukowej i popularyzatorskiej wygłaszała referaty na ok. 50-ciu konferencjach krajowych i międzynarodowych.
Wykłada w języku angielskim i polskim. Tematyka wykładów, ćwiczeń, warsztatów oraz zajęć komputerowych dotyczyła albo dotyczy controllingu, controllingu operacyjnego, budżetowania, rachunkowości zarządczej, controllingu personalnego, controllingu marketingu, psychologii ekonomicznej w audycie, kompetencji psychologicznych w zarządzaniu i audycie, zarządzania stresem.
Tytuł Psychologiczne aspekty controllingu Autor Marta Nowak Wydawnictwo NIEOCZYWISTE EAN 9788363391317 ISBN 9788363391317 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 334 Format 16x23.5x1.6 cm Rok wydania 2017 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.498 kg