Bitty Engine to wieloplatformowy silnik do gier i platforma open-source. W pełni funkcjonalny silnik jest programowalny w języku Lua i zintegrowany z wbudowanymi edytorami. Zachowuje charakter jednocześnie produktywności silnika, jak i łatwości iteracji komputera/konsoli fantasy. Usprawnia komercyjne i niekomercyjne projekty, prototypy, gry albo po prostu eksperymenty myślowe.Dlaczego Bitty Engine?Bitty Engine ma wszystko zaimplementowane do kodowania, komponowania grafiki itp.; ma w pełni poręczny debugger do przerywania, inspekcji zmiennych, kroków i oglądania stosu wywołań; proponuje zestaw korzystnie zaprojektowanych interfejsów API z pełną dokumentacją; stwarza prędkie pliki binarne z zaciemnianiem kodu i zasobów, a dodatkowo jego rozmiar kompletu jest nieduży (około 10 MB z pustym projektem, inne silniki są ponad 10 razy obszerniejsze). Ma to być najkorzystniejsze oprogramowanie do tworzenia gier 2D.RedistributeBitty Engine umożliwia tworzenie samodzielnych plików binarnych dla systemów Windows, MacOS, Linux i HTML (WebAssembly). Jest redystrybuowany jednocześnie do użytkowania niekomercyjnego, jak i komercyjnego bez dodatkowych opłat, Twój projekt jest w całości Twój. Umieść obraz w "../icon.png" względem pliku wykonywalnego, żeby dynamicznie dopasowywać ikonę. Umieść też obraz w "../splash.png",dostosować plusk; obraz może być krystaliczny. Można też przypasować redystrybucyjny plik binarny przez kompozycję ze źródła.