Spriter usprawnia każdemu, niezależnie od doświadczenia, tworzenie animacji 2D w grach przy użyciu techniki zwanej Animacją Modułową. Poszczególne części sprite'a mogą być dołączane do kości, a następnie łatwo animowane za pomocą potężnego, lecz łatwego w użyciu zestawu narzędzi.Oszczędność czasuNiezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym projektantem gier, czy początkującym twórcą gier, będziesz w stanie spędzić widocznie mniej czasu na polepszaniu i dopracowywaniu grafiki gry, jeśli używasz Spritera, ponieważ pozwoli ci to na ponowne zastosowanie zaledwie kilku obrazów modułowych.Natychmiastowa iteracjaJeśli zajdzie potrzeba zmiany głowy postaci w grze, będziesz musiał zmienić tylko kilka obrazów głowy, ponieważ moduły obrazu są skonfigurowane tak, żeby były używane we wszystkich animacjach i klatkach.Niestandardowe modyfikacjeZnacznie łatwiej jest wprowadzać poprawki, które mogą okazać się niezbędne podczas testowania rozgrywki. Spriter powoduje również,fachowy twórca gier prosto poradzi sobie z wszelkimi poprawkami, które projektant musi wprowadzić.Nieograniczone warianty postaciSpriter nie tylko pozwala na prędkie i bezbolesne tworzenie alternatywnych postaci w oparciu o dane innej postaci, ale jest także najkorzystniejszym sposobem na umożliwienie postaciom zmiany wyposażenia, broni itp. W trakcie przygody.Implementacje Spriter RuntimeUżywaj plików animacji Spriter bezpośrednio w swych grach, aby korzystać z jedwabiście płynnych animacji tweened, które zajmują ułamek pamięci. Nagle konfigurowalne postacie graczy i płynnie animowani gigantyczni bossowie na ekranie stają się dziecinnie proste.