Sprite Lamp to narzędzie do łączenia stylów możliwych w sztuce 2D, takich jak malowany lub pikselowy wygląd, z dynamicznym oświetleniem występującym w nowoczesnych grach. Twórcy gier będą mogli wytwarzać gry w stylu klasyków, takich jak Metal Slug czy Braid, w połączeniu z rozgrywką i ładnością wizualną osiągalną dzięki ruchomym albo w inny sposób zmieniającym się źródłom światła. Osiąga się to poprzez malowanie poprzez artystę obiektu oświetlonego z kilku kierunków, obrazów zwanych "profilami oświetlenia", a następnie przetwarzanie ich w mapy normalne, mapy głębi, mapy okluzji otoczenia i kilka innych. Sprite Lamp mieści także szereg shaderów zaprojektowanych w celu jak najkorzystniejszego użycia tych map.Jak to działaSprite Lamp polega na umożliwieniu artystom malowania obrazów w znanej im formie i wykorzystywania tych obrazów do tworzenia trudniejszych lub sprzecznych z intuicją map, które są wymagane przez nowoczesne shadery. Przyjmuje to na ogół formę malowania tego samego obiektu oświetlonego z kilku różnorodnych kierunków - od dwóch do pięciu - i przetwarzania tych obrazów w celu utworzenia mapy normalnej i mapy głębi.RenderowanieSprite Lamp posiada okno podglądu i przeróżne opcje shaderów, które pozwalają eksperymentować i dowiedzieć się, co wygląda najlepiej z twoją grafiką. Shadery Sprite Lamp są zawarte w Sprite Lamp w formie GLSL, w pełni skomentowane i mogą być wykorzystane jako baza do włączenia ich do własnej gry.