MyRPG to zestaw wielu edytorów, które pomogą ci stworzyć swój świat 3D (MMO)RPG. Edytory te są podzielone na 4 kategorie: Edytory 3D, Edytory GUI, Edytory reguł i Edytory uniwersów. My RPG to narzędzie, które jest w stanie wytwarzać uniwersa gier i fabuły, w które można grać solo lub multi za pośrednictwem sieci lokalnej albo serwerów online.Edytor świataEdytor świata pozwala na zaprojektowanie środowiska 3D, w którym będzie toczyć się przygoda. Możesz łatwo umieszczać obiekty 3D, takie jak stworzenia, chmury, jeziora, ale także opady, światła, dźwięki albo cząsteczki itp... Z wbudowanej biblioteki lub z własnej biblioteki. Można je dowolnie przesuwać, obracać i skalować w ogólnym układzie świata.Malarz terenuMalarz terenu umożliwia malowanie tworzyw na terenie. Każdy materiał można dopasować przy pomocy tekstury rozproszonej, szczegółowej i normalnej. MyRPG mieści setki gotowych do użycia tekstur.Edytor za pomocą edytora materiałów można zmienić dowolny materiał wykorzystywany poprzez obiekt 3D. Materiał to pakiet tekstur pozwalający na tworzenie niesamowitych efektów, takich jak specularity, glowing albo transparency. Materiały mogą być ponadto animowane i generować określone dźwięki przy uderzeniach i krokach. Każdy obiekt w MyRPG ma własne konfigurowalne materiały.Edytor naklejekUmieść więcej szczegółów na obiektach i terenach przy pomocy edytora kalkomanii. Naklejki to krystaliczne tekstury dedykowane do dodawania określonych i niepowtarzalnych szczegółów do scen.Edytor cząsteczekTwórz efekty cząsteczkowe za pomocą edytora cząsteczek. Efekty cząsteczkowe obejmują szeroki zakres efektów, od eksplozji po trwałe cząsteczki i cząsteczki środowiskowe. Cząsteczki te można użyć do poprawy efektów wizualnych sceny oraz do tworzenia niestandardowych zaklęć i efektów umiejętności. Zwiększalna biblioteka efektów jest przystępna w MyRPG.Edytor rzekZa pomocą edytora rzek można wstawiać obiekty "przepływu", takie jak rzeki, kaskady, strumienie lawy i inne. Zezwala na on określenie prędkości przepływu, tekstury, oporu i falowania. W połączeniu z edytorem cząsteczek, River Editor jest koniecznym narzędziem, żeby dodać więcej życia do scen w grze.Edytor drógEdytor dróg pozwala na malowanie dróg na terenie. Jest to niezbędny edytor do nadawania drogom szczegółów, takich jak ślady kół. Drogi są systematycznie dostosowywane,świetnie pasowały do terenu.Mesh Road EditorPodobnie jak Road Editor, Mesh Road Editor umożliwia malowanie dróg. Lecz drogi siatkowe nie są systematycznie umieszczane na terenie (w przeciwieństwie do edytora dróg), co nieskomplikowane projektowanie mostów lub innych pływających / latających ścieżek.Edytor lasówEdytor lasu to inteligentny edytor służący do tworzenia lasów i bogatych środowisk. Zezwala na definiowanie pędzli składających się z kilku siatek do wyboru, takich jak drzewa, głazy, kwiaty albo krzewy. Przy pomocy jednego przeciągnięcia myszą można pomalować mnóstwo zróżnicowanych środowisk, takich jak las, skalista pustynia, bagna itp.Edytor obszarówEdytor obszaru służy do definiowania strefy gry. Gdy gracz opuści strefę, można ustawić działanie, takie jak wyzwalanie niektórych wiadomości, utrata HP albo dowolna inna funkcja.Narzędzie szkicowaniaJeśli Ci trzeba nowych obiektów, lecz nie chcesz albo nie możesz wykorzystać zewnętrznego edytora (takiego jak Blender, Max lub Maya), narzędzie Sketch jest tutaj dla Ciebie. Zezwala na ono tworzenie nowych, prostych obiektów 3D. Edytor ten pozwala na jeszcze wybór tekstur dla nowo utworzonego obiektu.Edytor kształtówEdytor kształtów łatwe importowanie modeli 3D z zewnętrznych narzędzi. Możesz importować modele collada (pliki.dae), zmieniać ich domyślne materiały, edytować istniejące animacje i kreować świeże animacje z istniejących. Można choćby dodawać wyzwalacze do siatek, takie jak odgłosy kroków. Jest to konieczne narzędzie do przekształcenia zewnętrznego animowanego modelu w dobry model w grze.