Subiekt nexo PRO to program wspomagający obsługę sprzedaży w niewiele znaczących i przeciętnych firmach. Jest to powiększona wersja
Subiekta nexo – oprócz pełnej funkcjonalności charakterystycznego systemu zawiera dużo dodatkowych rozwiązań, które spełnią nawet szczególnie nietypowe kryteria.
Subiekt nexo PRO umożliwia obsługę przedsiębiorstwa wielooddziałowego. Zezwala na progresywne nadawanie cen towarom poprzez cenniki główne i uzupełniające. Uwydatnia się rozbudowaną obsługą zamówień – dla wersji PRO wytwarzano m.in. Widoki robocze (Asortyment na zamówieniach do obsługi pozycji zamówienia, Asortyment na wyczerpaniu, Asortyment na zleceniach), które ułatwiają logistykę zamówień jednocześnie w przypadku klientów, jak i dostawców.
Subiekt nexo PRO charakteryzuje siępokaźniejszą otwartością i sprężystością. Pozwala np. Dodawać pola własne do rozmaitych komponentów programu i własne raporty i wzorce wydruku. Dzięki Sferze dla Subiekta możliwe jest tworzenie indywidualnych rozwiązań dostosowujących system do oryginalnych potrzeb firmy.
Podstawowe możliwości Subiekta nexo PRO: - pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych;
- pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych, pojedyncze albo zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ; korekty dokumentów magazynowych; samoczynne generowanie dokumentu WZ do faktury; faktura pro forma; faktura sprzedaży z wielu magazynów;
- rozbudowany system zamówień – każda pozycja dokumentu może posiadać jednostkowy termin realizacji, także wcześniejszy niżeli termin realizacji całego dokumentu;
- kartoteka asortymentu – towarów, usług, kompletów i opakowań zwrotnych; działy sprzedaży w kartotece;
- kartoteka klientów obejmująca w dodatku typu CRM;
- prowadzenie sprężystej polityki cenowej – możliwość przypisywania zdefiniowanych cenników do poszczególnych klientów; wartość, domyślny i maksymalny rabat pozycji cennika mogą być określane w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży;
- obsługa przedpłat, płatności kartą, płatności za pobraniem, sprzedaży kredytowanej, cesji na innego płatnika, zaliczek pracowników na zakup;
- kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony), operacje kasowe z odłożonym wynikiem (niewykonane);
- rozbudowana obsługa rachunków bankowych (przelewy standardowe, do ZUS, podatkowe, operacje na rachunku, opłaty prowizyjne, wyciągi); obsługa bankowości elektronicznej przy pomocy wymiany plików oraz online (wybrane banki);
- prowadzenie rozrachunków (należności i zobowiązań), rozliczenia wielowalutowe, wezwania do zapłaty, noty odsetkowe;
- rozbudowana obsługa sprzętów zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych);
- samoczynna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach zewnętrznych;
- pełna integracja z systemami finansowo-księgowymi: Rachmistrz nexo i Rewizor nexo.
uzupełniające rozwiązania dostępne w wersji PRO: - Sfera dla Subiekta nexo – możliwość tworzenia własnych rozwiązań;
- progresywne pola własne do obiektów systemu;
- definiowanie własnych raportów i wydruków;
- korekta kosztu dostaw;
- sprzedaż z dostaw, rezerwacja dostaw w dokumentach, zakup z rozbiciem przyjęcia na partie, rejestracja rozbieżności w przyjęciach magazynowych;
- możliwość realizowania pojedynczego zamówienia wieloma wydaniami, a jedno wydanie może obejmować pozycje z różnorodnych zamówień;
- widok roboczy „Asortyment na zamówieniach do obsługi pozycji zamówienia";
- widok roboczy „Asortyment na wyczerpaniu" oraz „Asortyment na zleceniach" do sprawnej i produktywnej pracy z zamówieniami do dostawców;
- możliwość zdefiniowania wielu dostawców asortymentu z wyznaczonym jednym głównym dostawcą i producentem (każdemu dostawcy można przypisać dla danego asortymentu zarówno zestaw jego jednostkowych symboli, jak i terminy dostawy);
- powiększone możliwości płatności odroczonych – rozbicie na raty;
- możliwość zdefiniowania cenników dodatkowych (dotyczących części cennika głównego, można je ograniczać czasowo);
- obsługa zamienników – prostych zbiorów towarów bądź usług, które na dokumentach można wymienić za pomocą specjalnej funkcji pomiędzy elementami z tego samego zbioru;
- obsługa oddziałów firmy (z każdym oddziałem jest związany cennik główny, który jest domyślny dla każdego wystawianego do niego dokumentu handlowego);
- możliwość podzielenia rozrachunku na raty (rozrachunek może być podzielony na mnóstwo kwot cząstkowych z określeniem terminu płatności dla każdej z nich);
- rozliczenia wielowalutowe (np. EUR – USD);
- sesje kasowe – narzędzie do weryfikacji pracy kasjera (w momencie zamykania sesji pogram sam wylicza, czy stan środków pieniężnych jest zgodny z operacjami zarejestrowanymi w systemie);
- sesje rozliczeniowe – narzędzie do ulepszonego zarządzania rozliczeniami.