W publikacji omówiono w sposób kompleksowy, jak najlepiej zabezpieczyć swoje interesy, inicjując cykl produkcji filmowej, tak by z jednej strony uniknąć naruszeń praw przysługujących innym osobom, a z drugiej ograniczyć do minimum ryzyko niekorzystnego wykorzystania własnej twórczości przez podmioty trzecie. W pierwszych czterech rozdziałach omówiono wstępne zagadnienia związane z produkcją filmową z perspektywy prawnoautorskiej. Scharakteryzowano zatem samo prawo autorskie i jego przedmiot, czyli utwór (rozdział I) i przedmiot produkcji filmowej ze szczególnym uwzględnieniem określonych składników filmu podlegających ochronie (rozdział II). Wyodrębniono, jaki jest status poszczególnych osób biorących udział w wytwarzaniu filmu (rozdział III) i jakie prawa przysługują im z tytułu pełnienia różnorodnych funkcji w procesie twórczym (rozdział IV). W kolejnych rozdziałach omówiono: możliwość wykorzystywania cudzej twórczości w produkowaniu filmowej (rozdział V), szczególną rolę producenta audiowizualnego (rozdział VI), rodzaje i treść umów prawnoautorskich związanych z produkcją filmową (rozdział VII), a także działalność promocyjną, medialną i reklamową (rozdział VIII). W IX rozdziale znajdują się wzory umów wraz z komentarzami, które ułatwią czytelnikowi właściwe konstruowanie w przyszłości kontraktów związanych z produkcją filmową. Skrypt jest skierowany z reguły do studentów szkół filmowych. {pomocn|przydatn)e informacje znajdą w nim również doświadczeni specjaliści zajmujący się produkcją filmów. Tytuł Organizacja produkcji filmowej w świetle prawa... Autorzy Łukasz Maryniak, Dominik Gabor Wydawnictwo C.H. Beck EAN 9788382918120 ISBN 9788382918120 Kategoria Literatura, Prawo Liczba stron 242 Format 238x165 mm Rok wydania 2023 Oprawa broszurowa