Charles Koch przypisuje ogromny sukces wypracowanej poprzez siebie filozofii zarządzania opartego na zasadach rynkowych, Market-Based Management (MBM), którą opisuje w swej książce. To sprawia, iż publikacja ta powinna zainteresować jednocześnie teoretyków, jak i praktyków zarządzania, a zwłaszcza ambitnych przedsiębiorców.Opisywane przez Kocha metody to wyjątkowo humanistyczne reguły, których używanie daje Koch Industries ogromny dynamizm.
Powinni na to zwrócić uwagę ci menedżerowie i właściciele firm, którzy mają skłonność do autorytarnego stylu kierowania.LESZEK BALCEROWICZForum Obywatelskiego RozwojuPoza wolnością i wolnym rynkiem do stworzenia należycie prosperującej marki niezbędna jest wspólnota wartości takich jak uczciwość, zaangażowanie i szacunek.
Na nich kreujemy reputację naszej producenta każdego dnia.Gorąco nakłaniam do lektury fascynującej historii powstania Koch Industries, a tym samym do poznania się z filozofią i zarazem praktyką zarządzania, która zapewniła sukces jednej z największych prywatnych firm na świecie.ARKADIUSZ MUŚPress Glass SARewolucyjny system zarządzania, który doprowadził do jednego z największych sukcesów firmowych naszych czasów.Charles Koch dołączył do rodzinnej marki, z siedzibą w Wichicie, w 1961 roku, kiedy jej wartość wyceniano na 21 milionów dolarów.
Sześć lat później został dyrektorem zarządu i prezesem Koch Industries, Inc. Obecnie wartość grupy kapitałowej Koch szacuje się na 100 miliardów dolarów, co czyni ją jednym z największych przedsiębiorstw znajdujących się w prywatnych rękach.
poprzez ponad 50 lat producent przekroczyła 27 razy wzrost wartości indeksu S&P 500 i planuje podwajać swój zysk przeciętnie co sześć lat.Czym zajmuje się ta marka i dlaczego jest tak istotnie dochodowa? Nazwy „Koch” nie odnajdziecie na swym plamoodpornym dywanie, dżinsach ze streczem, podzespołach smartfona czy na super chłonnych pieluszkach waszego dziecka, lecz produkuje je właśnie ta spółka.
A te innowacje i mnóstwo innych napędza opracowany poprzez Charlesa Kocha ramowy system zarządzania opartego na rynku – Market-Based Management® (MBM).Po przeszło półwieczu interdyscyplinarnych badań, eksperymentalnych odkryć i ergonomicznego wykorzystywania wiedzy w firmach należących do spółki Koch na całym świecie, głównym celem MBM pozostaje generowanie prawidłowego zysku.
prawidłowy zysk wynika z produktów i usług, które podnoszą jakość ludzkiego życia i na które kupujący dobrowolnie głosują swymi pieniędzmi. Jest konsekwencją kultury, w której pracowników motywuje się, aby jak przedsiębiorcy poznawali preferencje klientów oraz najlepsze sposoby ich zaspokajania.
dobry zysk pojawia się, kiedy produkowana jest długoterminowa wartość dla klientów, pracowników, udziałowców oraz społeczeństwa.W tej książce Charles Koch, czerpiąc z prawdziwych, dużo mówiących i wcześniej nieupowszechnianych opowieści z sześciu dekad jego występowaniu w biznesie, przeprowadza czytelnika przez pięć wymiarów MBM,wyszczególnić, jak korzystać z ramowego systemu zarządzania firmą, aby wygenerować więcej dobrego zysku, niezależnie od typu i skali działalności, branży czy organizacji.
w trakcie lektury można dowiedzieć się, jak:• stworzyć wizję rozwoju pomimo nieprzerwanie przyśpieszających dysrupcyjnych innowacji;• wybrać i utrzymać pracowników odznaczających się równocześnie zaletami, jaki i talentem;• wytworzyć klimat dzielenia się wiedzą, zezwalający, niezależnie od zajmowanego stanowiska, na kwestionowanie wcześniejszych rozwiązań, jeśli można je udoskonalić albo zastąpić ulepszonymi;• nagradzać pracowników uprawnieniami decyzyjnymi nie ze względu na ich stanowisko, ale wkład w firmę;• motywować wszystkich zatrudnionych do większego zaangażowania w firmę poprzez taką strukturę bodźców, żeby wynagrodzenie było wyznaczane jedynie poprzez wytwarzaną przez pracownika wartość.Lektura obowiązkowa dla liderów, przedsiębiorców, studentów i dla każdego, komu zależy na obywatelskim, sprawiedliwym i dostatnim społeczeństwie.
"korzystny zysk" bez wątpienia dołączy do najkorzystniejszych książek z dziedziny zarządzania, jakie kiedykolwiek powstały.Charles G. Koch jest przewodniczącym zarządu i prezesem Koch Industries, Inc. Od 1967 roku.
Słynie z tego, że pod jego przywództwem rodzinne przedsiębiorstwo stało się drugą pod względem wielkości amerykańską firmą pozostającą w prywatnych rękach – aktualnie jej wartość wycenia się na 100 miliardów dolarów – w 2019 roku dało to Charlesowi Kochowi, według „Forbesa”, trzynaste miejsce na liście najbogatszych Amerykanów.Koch Industries, Inc., grupa kapitałowa z siedzibą w Wichicie, w stanie Kansas, zaczęła swą działalność w 1940 roku jako marka Wood River Oil and Refining Co.
aktualnie grupa Koch zatrudnia w około 70 krajach na świecie ponad 130 tysięcy osób, z czego 65 tysięcy w Stanach Zjednoczonych. Od stycznia 2009 roku zdobyła ponad 1300 nagród za bezpieczeństwo, działania na rzecz środowiska, służbę społeczeństwu, innowacje i obsługę klienta.
Tytuł korzystny zysk. Jak tworzenie wartości dla innych zbudowało firmę, która odniosła jeden z największych sukcesów na świecie Autor Charles G. Koch Tłumacz Konrad Szabowicz Wydawnictwo Studio Emka EAN 9788366142442 ISBN 9788366142442 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Finanse,rachunkowość liczba stron 360 Format 15.5x23.5x2.6 cm Rok wydania 2020 Oprawa Twarda Wydanie 1 Waga 0.674 kg