Książka prezentuje związki własności intelektualnej z niektórymi specyficznymi dla naszych czasów rozrywkami - blogami, Instagramem, fanartem, flash mobami, grami komputerowymi (w tym e-sportem) oraz sportem rekreacyjnym, fitnessem czy gotowaniem.
Wskazuje, dlaczego pewne zjawiska/mody się pojawiają, na czym polegają i jakie mogą rodzić problemy prawne. Autorka zwraca uwagę, że dzięki prawu własności intelektualnej niektóre aktywności ludzkie szczególnie się rozwinęły (np.
sport amatorski), zaś w innych obszarach, pozornie niezwiązanych z prawem (cosplay, larpy, drag queens), jego nieznajomość może stać się przyczyną wielu kłopotów. Przytacza najciekawsze orzeczenia sądowe, wskazuje, gdzie dochodzi albo może dojść do naruszenia cudzych praw wyłącznych, a także oznajmia potrzebę uregulowania prawnego określonych typów działalności.
Adresaci:Publikacja będzie interesującą lekturą nie tylko dla prawników i studentów prawa, ale także dla organizatorów rozmaitych eventów, jak ponadto innych osób zajmujących się omówioną w książce motywem.