komplet Escape Room SPE 4-8 zawiera:
- 9 scenariuszy escape room do pracy z uczniem w klasie,
- 7 scenariuszy escape room do pracy z uczniem na odległość (dostęp online),
- Grę karcianą Wyobraźnik,
- Poradnik dla prowadzącego zajęcia.
zestaw Escape Room SPE 4-8 asygnowany jest dla uczniów z klas 4-8 na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, dodatkowo mogą być wykorzystywane na zajęciach świetlicowych, świetlicach profilaktycznych, godzinach do dyspozycji wychowawcy, bowiem poruszają niemało tematów wychowawczo-społecznych.
komplet Escape Room SPE 4-8 ułatwi realizację zajęć terapeutycznych dla uczniów w wieku 10-14 lat. Jest on dostosowany do możliwości uczniów ze SPE pod względem koncentracji uwagi, procesów poznawczych oraz możliwości sensorycznych. Każdy scenariusz zajęć gromadzi informację, dla jakiej grupy uczniów jest asygnowany oraz w jaki sposób go zmodyfikować, by był odpowiedni dla uczniów z zróżnicowanymi trudnościami rozwojowymi. Jest to narzędzie, które uatrakcyjni jednostkowe zajęcia: pozwoli zaciekawić tematem i utrwalić materiał realizowany w ramach podstawy programowej.
Korzyści z posiadania Escape Room SPE:
- bogactwo poruszanych aktualnych tematów i ich uniwersalny charakter,
- do pracy jednostkowej i w grupie,
- nowoczesna forma pracy, która łączy naukę z zabawą, dzięki temu jest skuteczniejsza od pracy z podręcznikiem,
- scenariusze zajęć można zastosować na zajęciach w klasie i w trakcie nauki zdalnej,
- zastosowana narzędzia TIK, które pozwalają wykorzystywać progresywne technikę,
- tematyka porusza dużo problemów wychowawczych, jak i społecznych (np.: zawody przyszłości),
- materiały wykorzystane w grze są zgodne z podstawą programową dla klas 4-8 szkoły podstawowej,
- kształtuje kreatywność uczniów z SPE, rozwija umiejętność twórczego i nieszablonowego myślenia,
- budowa gry pozwala na dopasowanie metod pracy do potrzeb uczniów z różnorodnymi dysfunkcjami,
- grę można użyć w trakcie zajęć rewalidacyjno-kompensacyjnych czy w procesie integracji klasy.
Escape Room 4-8 jest dedykowany dla uczniów w wieku 10-14 lat. Odpowiadają na zapotrzebowania terapii. Escape room jest pomocą dydaktyczną wspierającą pracę nauczyciela prowadzącego zajęcia z uczniami w celu:
- ułatwiania funkcji słuchowych, wzrokowych, językowych,
- udoskonalenia koordynacji widocznie-ruchowej,
- grafomotoryki,
- doskonalenia koncentracji uwagi i umiejętności czytania ze zrozumieniem.
- wspierania rozwój kompetencji miękkich - rozbudzanie empatii,
- wspierania pracy zespołowej,
- radzenie sobie w nieprzystępnych sytuacjach,
- efektywniejszego uczenia się (np. Sposoby zapamiętywania zasad ortograficznych – dla dzieci z dysleksją rozwojową).