WR360 to seria niemieckich lokomotyw spalinowych, która była wykonana w latach 1937-1950 przez wielu niemieckich producentów m.in.: BMAG, Deutz, Henschel czy Krupp. Masa służbowa pojedynczej lokomotywy wynosiła od 39 do 43 ton, a jej długość ze zderzakami 9,2 m. Średnica kół równała się 1100 mm, a lokomotywa została skonstruowana w układzie osi C. W sumie powstało 279 lokomotyw tego typu.
Lokomotywa WR360 od samego początku była projektowana jako lokomotywa manewrowa oraz zdolna do ciągnięcia niewielkich taborów towarowych. Niemal wyłącznie znajdowała się na wyposażeniu Wehrmachtu, który z kolei wykorzystywał ją do obsługi rafinerii, magazynów czy portów. Wielką jej zaletą, jako spalinowozu, było nie generowanie wielkich ilości pary co w warunkach przyfrontowych było pożądane, bowiem nie zdradzało pozycji lokomotywy. WR360 była wyjątkowo intensywnie używana w II wojnie światowej, ale przetrwało ją stosunkowo sporo lokomotyw tego typu. Po 1945 roku można je było spotkać w wielu krajach europejskich, np. We Francji, Włoszech czy w Austrii.
Nr katalogowy: 82913
wariant: Pociągi
Skala: 1:72
Rocznik: 1937
Rocznik: 1950
Materiał: Tworzywo sztuczne
kryteria wiekowe: od 14 lat
Płeć: Chłopcy
ilość części: 120
Długość: 124 mm
Szerokość: 43 mm