"W podręczniku Oblicza epok dla klasy 2, część 1 znajdują się teksty wczesnego romantyzmu, m.in. Wiersze poetów jezior (zakres powiększony), Giaur Byrona, Cierpienia młodego Wertera, a także Faust Goethego, opowiadania Edgara Allana Poego (zakres zwiększony) i twórczość dwóch największych poetów romantyzmu w Polsce – Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego.
Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na jednostki lekcyjne. Wiedza teoretyczna o epoce jest ściśle powiązana z umiejętnościami użytecznymi, gdyż materiał jest realizowany przeważnie metodą pogłębionej analizy i interpretacji tekstu – zaczynające każdą lekcję komentarze, przydatne wyjaśnienia pojęć kluczowych, a także zadania pod tekstami pozwalają na wnikliwe odczytanie utworów, uczą umiejętności interpretacyjnych, uwrażliwiają na zapisane w tekstach wartości (sekcja Wartości i postawy), rozwijają umiejętności retoryczne uczniów (m.in. Argumentowanie, uzasadnianie opinii, dyskusja wokół postawionego problemu) i pozwalają na integrację treści (w lekcjach literacko-kulturowych wyodrębniono kolorystycznie polecenia dotyczące nauki o języku, zaproponowano polecenia dotyczące tworzenia wypowiedzi pisemnych i samokształcące zadania projektowe odnoszące się do problematyki omówionych tekstów).
By pokazać uczniom aktualność dawnej literatury teksty z epoki zestawiono ze współczesnymi kontekstami, jeszcze z kultury lubianej – przypasowanymi równocześnie ze względu na podobieństwo motywów, jak i zróżnicowanie środków wyrazu (m.in. Film, muzyka, teatr, sztuki plastyczne, street art). Wśród takich kontekstów znajdują się w dodatku utwory literackie, m.in. Ballady i romanse Broniewskiego, Chciałbym umrzeć z miłości z repertuaru Myslovitz czy Nasz wieszcz Adam Różewicza.
Podręcznik wzbogacają miniprzewodniki, pozwalające zebrać i usystematyzować wiedzę i blok powtórzeniowy, składający się ze schematu zawierającego najważniejsze informacje o omówionych lekturach, z powtórzenia ważnych pojęć (Przypomnij sobie) i pytań kontrolnych (sprawdź się). Zwieńczeniem każdego działu są bloki Analiza tekstu nieliterackiego i Tworzenie własnego tekstu."