Podręcznik dedykowany jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i pokaźnym, ze sprzężeniami i posiadających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń, a także procesu życia człowieka, co usprawnia zrozumienie otaczającej rzeczywistości.
Podręcznik mieści obszerne fotografie i ilustracje oraz teksty zapisane sporymi drukowanymi literami. Jest tak skonstruowany, aby nauczyciel miał niemało możliwości jego wykorzystania, w zależności od umiejętności i potrzeb uczniów. Należy bowiem pamiętać o przeróżnym poziomie uczniów w grupie i dopasowaniu zadań do ich możliwości rozwojowych. Wyżej funkcjonujący uczniowie mogą czytać teksty i pytania samodzielnie, układać pytania do tekstu, przepisywać je do zeszytu i udzielać pisemnych odpowiedzi. Uczniom, którzy nie opanowali techniki czytania, teksty i pytania czyta nauczyciel. Etykiety umożliwiają nabycie umiejętności czytania globalnego. Uczniowie niżej funkcjonujący mogą wskazywać zdjęcia i ilustracje i ich elementy, co pozwoli rozwijać zakres rozumienia mowy, nazywać osoby, przedmioty, czynności i zjawiska.
Uzupełnieniem podręcznika są karty pracy Funkcjonowanie osobiste i społeczne (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Podręcznik i karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.
Tytuł Funkcjonowanie osobiste i społeczne podręcznik dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Autorzy Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska Wydawnictwo Harmonia EAN 9788371348877 ISBN 9788371348877 Kategoria Książki\Logopedia,Pedagogika,Dydaktyka liczba stron 112 Format 20.5x29.3x0.5 cm Rok wydania 2018 Oprawa Miękka Wydanie 3 Waga 0.272 kg