W czym należy upatrywać przyczyn trudności dzieci w czytaniu i pisaniu? zwykle w: • niewystarczającej znajomości liter; • niedostatecznie wykształconej umiejętności dokonywania syntezy i analizy fonemowej; • braku znajomości właściwej techniki czytania.
Uczniowie, których dotyczą dwie pierwsze przyczyny, nie osiągnęli gotowości do nauki czytania i pisania. Paradoks polega na tym, iż mimo braku gotowości oczekuje się od nich, żeby nauczyli się czytać i pisać w czasie przewidzianym programem nauczania.
Rozwiązaniem problemu niejednokrotnie okazuje się powiększenie liczby właściwych ćwiczeń posiadających na celu: • powiązanie znaków graficznych (liter, dwuznaków, trójznaku) z głoskami; • wykształcenie umiejętności scalania głosek w wyrazy oraz dzielenia wyrazów na głoski.
Zawarte w publikacji pomoce dydaktyczne i ćwiczenia mają na celu z zasady ułatwienie dziecku zapamiętania wszystkich 44 liter, dwuznaków i trójznaku w czterech wariantach graficznych: litery śladowe i szerokie drukowane i śladowe i duże pisane.
W skład publikacji wchodzą: 1. Pomoce dydaktyczne do najróżniejszego, wielokrotnego wykorzystania; 2. Karty ćwiczeń; 3. Broszurka z propozycjami zabaw i gier. Tytuł Znam litery idealnie Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów klas młodszych Autor Małgorzata Barańska Wydawnictwo Harmonia EAN 9788380802490 ISBN 9788380802490 Kategoria Książki\Logopedia,Pedagogika,Dydaktyka liczba stron 80 Format 11.5x30.3x1.5 cm Rok wydania 2019 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.78 kg