Głównym celem monografii jest zwrócenie uwagi na doniosłość koncepcji Junga dla współczesnej pedagogiki, istotnie w zakresie relacji pedagogicznych. Spojrzenie przez pryzmat procesów nieświadomych na współzależność samowychowania i wychowania pozwoliło autorowi rozwinąć zagadnienie w oparciu nie tylko o jungowską psychologię analityczną, ale też klasyczną psychoanalizę, psychologię egzystencjalną i ewolucyjną i, żeby tak rzec, psychopedagogikę buddyjską.
Wśród rozpatrywanych zagadnień m.in.: indywiduacja a ideologizacja, pedagogia a inicjacja, rodzina jako środowisko inicjacyjne, alienacja, autoanaliza, samooszustwo, los, samowyzysk, pedagogika głębi. Tytuł Pedagogika a paradygmat nieświadomości Autor Tomasz Olchanowski Wydawnictwo Eneteia EAN 9788361538523 ISBN 9788361538523 Kategoria Literatura, Pedagogika ilość stron 257 Format 205x145 mm Rok wydania 2013 Oprawa broszurowa