EDUTERAPEUTICA LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne Szkoła to ćwiczenia interaktywne i karty pracy, które pomagają kształtować umiejętności związane z rozpoznawaniem i akceptacją zróżnicowanych stanów emocjonalnych (swoich i innych), radzenia sobie z nieprzystępnymi emocjami, kulturalnego zachowania w sytuacjach społecznych, a na dodatek wzmacniają myślenie przyczynowo-skutkowe, strategiczne, problemowe i przestrzenne.
Kompetencje emocjonalno-społeczne należy definiować jako umiejętności: komunikacji z innymi, rozpoznawania i kontroli nad swymi emocjami, budowania korzystnych relacji z innymi; ograniczania krzywdzących czy zadziornych zachowań. We wyodrębnioniach podstawy programowej do edukacji wczesnoszkolnej pojawiają się poza obszarem fizycznym i poznawczym, dwa ważne obszary rozwoju: emocjonalny i społeczny. Głównym krokiem milowym wieku wczesnoszkolnego są kompetencje edukacyjne. Jednak sama umiejętność czytania, pisania, liczenia bez budowania tożsamości grupowej nie da dziecku poczucia holistycznego rozwoju.
Holistyka rozwojowa dziecka staje się priorytetem jego progresu, nie tylko w zakresie rozpoznawania liter,ponadto lub z zasady w samoregulacji emocji i konstruktywnym budowaniu relacji.
W ramach pracy z publikacją dziecko rozwiną takie umiejętności, jak:
Materiały zostały podzielone na trzy moduły: kontrola emocji, kompetencje emocjonalno-społeczne, inteligencja emocjonalna. Dzięki ćwiczeniom dzieci poprzez zabawę uczą się samodzielności, samoświadomości, samoregulacji, rozumienia korelacji między emocjami i myślami, a także zachowaniami i emocjami, rozpoznawania i werbalizowania emocji w schemacie doświadczam-czuję-potrzebuję, rozwiązywania konfliktów.
W publikacji Kompetencje emocjonalno-społeczne zostały uwzględnione współcześnie promowane podejścia:
Korzyści dla nauczyciela, nauczyciela specjalisty, terapeuty:
Korzyści dla dziecka:
Zawartość publikacji Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła:
wymogi techniczne programu seria Eduterapeutica LUX
Pendrive (licencja otwarta i bezterminowa):