Soju to konwencjonalny koerański alkohol, czysty i naturalny, wytwarzany wyłącznie z kleistego ryżu, wody i noru czyli zakwasu fermentacyjnego.
Założona w 2016 r. Na Brooklynie marka Tokki Soju za swój cel stawia rozpowszechnienie tego trunku na świecie lecz także wyszła naprzeciw potrzebom koreańskich restauracji premium w Nowym Jorku, którym brakowało mocnych alkoholi pasujących do serwowanych dań. Jej założyciel, wywodzący się z rodziny o wieloletnich tradycjach gorzelniczych Brandon Hill, w roku 2011 r. Mieszkał w Korei, gdzie opanował sztukę tworzenia świetnego soju. Rok jego pobytu w Korei był Rokiem Królika- stąd wybór nazwy producenta oznaczającej w języku koreańskim królika i opracowana przez Hilla, będącego z wykształcenia artystą grafikiem, szata artykułu.
Soju Tokki White Label wytwarzane jest z koreańskiego ryżu, mielonego i gotowanego tego samego dnia, co pozwala zachować najwięcej aromatu ziarna. Do wyprodukowania jednej butelki napoju potrzeba około 800 g ryżu. Na żadnym z etapów produkcji nie dodaje się sztucznych aromatów, enzymów ani słodu. Fermentacja zachodzi w kadziach przy udziale noru pochodzącego z Korei. Destylacja odbywa się w miedzianych alembikach, które lepiej niż te ze stali zachowują właściwą temperaturę destylatu i wpływają należycie na jego czystość. Jedynie 35% produktu uzyskanego z destylacji jest poddawane dalszej obróbce, czyli łączeniu destylatu z wodą uzyskiwaną na zasadzie odwróconej osmozy i finalnie- butelkowaniu. Soju Tokki White Label to w pełni naturalny, czysty i wysokiej jakości napój.
Nuty degustacyjne soju Tokki White Label to delikatny pudding z tapioki, subtelny aromat wanilii, lekko wyczuwalna ziemistość. Konsumowany w temperaturze pokojowej w dodatku ujawnia nieco zielone, warzywne nuty smakowe.
Soju Tokki White Label nadaje się do dań kuchni koreańskiej. Jest również rewelacyjną bazą do niskoprocentowych drinków. Założyciel firmy wciąż powiększa jej portfolio a w maju 2021 roku otworzył wytworny bar Tokki w koreańskim Hongdae, co jest dowodem sukcesu w stworzeniu konwencjonalnego koreańskiego napoju daleko poza granicami jego rodzimego kraju.
Vol. 23%
0,375 l