Wysokiej jakości gorzki likier o świeżym miętowym smaku z charakterystycznym ziołowym profilem Amaro Ramazzotti. To niezwykłe połączenie, którego efekt przerósł najśmielsze kryteria, stało się prostym w konsumpcji wyrażeniem, którego duży wachlarz zastosowań podkreśla uniwersalną naturę Menta Fratelli. Sugerowany także do konsumpcji solo, z lodem - dla podkreślenia miętowego charakteru lub we włoskim stylu - w towarzystwie soku pomarańczowego lub wiśniowego.
Historia marki Ramazzotti, obfitego producenta likierów, sięga roku 1815. Mediolański aptekarz Ausano Ramazzotti stworzył wówczas recepturę nieszablonowego ziołowego specyfiku łagodzącego niestrawność, o jaki dopytywali się jego liczni, zamożni klienci - mowa oczywiście o Amaro Ramazzotti. Półki dla medykamentów specyfik ten opuścił jednak dopiero w 1848 roku wraz ze swym kreatorem - Ausano otworzył wówczas bar nieopodal popularnej opery La konsoliduje, a w jego menu jako alternatywę dla kawy umieścił właśnie ziołowy halbbitter.
W 1877 roku potomkowie Ausana nie tylko powołali do życia producenta Fratelli Ramazzotti, ale i unowocześnili technikę produkcji jej flagowego wyrobu. Bitter ekspresowo zdobył popularność we Włoszech, a następnie podbił serca reszty Europejczyków - kampania reklamowa niezwykle intensywnie ruszyła zaraz po zakończeniu I wojny światowej, plakaty projektowali najznakomitsi przedstawiciele świata sztuki. Amaro Ramazzotti błyskawicznie zdobył miano "króla aperitifów", a tuż przed wybuchem II wojny światowej zaledwie 18-letni Guido Ramazzotti stworzył najistotniej chwytliwy w ówczesnych czasach slogan reklamowy:
"Ramazzotti jest zawsze dla Ciebie korzystny". Slogan ten na stałe wszedł do potocznych zwrotów sympatyków trunków na całym świecie. Dziś producent należy do koncernu Pernod Ricard, jednak likiery i bittery nadal są stworzone we Włoszech.
trunek przystępny z dwoma wersjami etykiet, bez wpływu na zawartość butelki.