Jednym z głównych czynników rozwoju i wzrostu konkurencyjności firm sektora MSP staje się powiększenie poziomu ich innowacyjności technologicznej oraz postępowości produktów i usług. Osiągnięciu tych celów sprzyja przedsiębiorczość technologiczna, rozumiana jako cykl zapewnienia pokaźniejszej ergonomiczności praktycznej wynikom badań naukowych sprawną współpracę pomiędzy ośrodkami naukowymi, insytucjami rynku kapitałowego i sfery okołobiznesowej a przedsiębiorstwami.
W książce przedstwiono: znaczenie przedsiębiorczości technicznej we współczesnej gospodarce; wewnętrzne i zewnętrzne determinanty rozwoju przedsiębiorczości technologicznej; zarządzanie wiedzą, projektami i współpracą w przedsiębiorczości technologicznej; wyniki badań ankietowych prezentujących zjawiska przedsiębiorczości technologicznej w praktyce funkcjonowania niewiele znaczących i przeciętnych firm; przykłady firm wykorzystujących koncepcję przedsiębiorczości technologicznej.
Publikacja jest skierowana jednocześnie do studentów kierunków i specjalizacji związanych z zarządzaniem w MSP, słuchaczy studiów podyplomowych i kursów i szkoleń, nastawionych na rozwijanie oraz kształtowanie postaw przedsiębiorczych i aktywizację firm sektora MSP, jak i do praktyków - przedsiębiorców i menedżerów z niepokaźnych i przeciętnych firm, wdrażających świeże rozwiązania technologiczne we współpracy z partnerami naukowo-technicznymi, oraz pracowników naukowych, zamierzających komercjalizować i wdrażać swoje pomysły i rozwiązania użyteczne w jednostkach gospodarczych.