Począwszy od 2023 roku następuje zmiana formuły egzaminów maturalnych. Niniejsze repetytorium jest dobrane do nowych wymagań. Podstawowym jego zadaniem jest pomoc uczniom w uporządkowaniu, uzupełnieniu i poszerzeniu obowiązującej maturzystów wiedzy z matematyki, a w rezultacie doprowadzenie do sukcesu jakim jest zdanie matury.
W publikacji omówiono wszystkie zagadnienia uwzględnione w podstawie programowej. Ze względu na zawirowania związane z nauczaniem online w czasie pandemii, wymagania egzaminacyjne do matury z matematyki na poziomie podstawowym w latach 2023 i 2024 zostały uszczuplone o niektóre zagadnienia, które ale znajdują się w podstawie programowej. Te wyłączone tematy – w repetytorium – oznaczono informacją: „poza kryteriami egzaminacyjnymi!". Mogą być one natomiast przydatne na lekcjach matematyki w toku nauczania, gdyż będą omawiane...
Publikacja licząca 100 kart została tak przygotowana, żeby można było z niej wyjąć pojedynczą kartę z omawianym aktualnie tematem i wpiąć ją do segregatora z notatkami, bez konieczności noszenia ze sobą całego repetytorium. Na każdej karcie znajduje się część teoretyczna, po której następują przykłady konkretnych zadań ze szczegółowymi wyjaśnieniami, pozwalające na funkcjonalne opanowanie tego zagadnienia. Pokazano różne sposoby rozwiązywania zadań. Karty zawierają także przykłady do samodzielnego rozwiązania. Do nich odpowiedzi podano celowo zapisane „do góry nogami", by najpierw uczeń popróbował swych sił i w ten sposób zweryfikował opanowanie materiału. Na kartach znajdują się także zadania pochodzące z wcześniejszych arkuszy maturalnych (przygotowanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną – CKE), związane z omawianym tematem. Umieszczony obok nich kod QR pozwala na sprawdzenie na stronie internetowej CKE poprawnego wyniku i zasad przyznawania punktów.
W repetytorium został natomiast omówiony „Pokazowy arkusz egzaminacyjny" CKE przygotowany w nowej formule maturalnej obowiązującej od 2023 roku. Rozwiązania podano „krok po kroku", zwrócono uwagę na trudniejsze komponenty rozumowania i progresywnania. Tę wnikliwą analizę zawdzięczamy naszej Autorce – Grażynie Zielińskiej – nauczycielce z wieloletnim doświadczeniem i znaczącymi osiągnięciami dydaktycznymi.
W opracowaniu publikacji służyły swymi kompetencjami jeszcze dwie nauczycielki matematyki, dla których nauczanie to pasja. Liczymy, że dzięki zaangażowaniu całego zespołu powstało repetytorium, które okaże się cenną pomocą i wskazówką jak się uczyć, na co zwrócić szczególną uwagę i jak uniknąć ewentualnych pułapek.