Rozbudza zainteresowanie literaturą i kulturą
Uporządkowanie tekstów literackich w oparciu o wartości uniwersalne bliskie uczniom, a także kręgi tematyczne związane z dojrzewaniem. Budowaniem tożsamości w wymiarze jednostkowym, narodowym i kulturowym co namawia do czytania i przybliża omawiane treści.
dodatkowe chronologiczne uporządkowanie w obrębie motywów z odwołaniem do kontekstu historycznoliterackiego oraz uporządkowanie genologiczne służy usystematyzowaniu i wzbogaceniu wiedzy ucznia i przygotowuje go do nauki na kolejnym etapie kształcenia.
występowanie tekstów z literatury współczesnej dla młodzieży (np. A. Sapkowskiego Granica możliwości) stanowi dla ucznia znaczny argument, by sięgnąć po lekturę.
Lekcje poświęcone dziełom sztuki ułatwiają naukę interpretowania nieliterackich tekstów kultury.
przeróżne ćwiczenia (odwołujące się do innych dzieł literackich, dotyczące zagadnień filozoficznych, sztuki filmowej, komunikacji językowej czy prac plastycznych i dzieł muzycznych) pomagają nauczycielowi prowadzić bardziej urozmaicone lekcje, a uczniowi dają gwarancję lepszego zrozumienia tekstów i uczą sztuki ich interpretacji z użyciem niezbędnych kontekstów.
Polecenia do obowiązkowych lektur wymienionych w nowej podstawie programowej umożliwiają interesujące omówienie i utrwalenie znajomości wymaganych pozycji książkowych.
Zestawy zadań projektowych zebrane na końcu każdego rozdziału upraszczają wykonywanie zespołowych prac długoterminowych, a także kształtują samodzielność uczniów.
niezbędne materiały w jednym podręczniku
Podręcznik łączący treści literacko-kulturowe ze związanymi z nimi zagadnieniami z nauki o języku daje nauczycielowi komfort pracy bez konieczności sięgania do dodatkowych źródeł.
Zagadnienia dotyczące kształcenia językowego pozostały znacznie wyodrębnione na pomarańczowych polach, dzięki czemu odnalezienie ich nie powoduje trudności, a budowa podręcznika jest klarowna i funkcjonalna.
namawia do czytania, pisania i mówienia
Teksty, jednocześnie tradycyjne, jak i z popularnej wśród młodzieży literatury współczesnej, pozostały uporządkowane według kręgów tematycznych, co pomaga w zainteresowaniu uczniów przedmiotem.
Podręcznik kładzie obszerny nacisk na rozwijanie kompetencji literackich, kulturowych i językowych, tworzenie przeróżnych form wypowiedzi równocześnie ustnych, jak i pisemnych, takich jak notatka encyklopedyczna, podanie, podziękowanie, rozmaite typy rozprawki, reportaż, tradycyjny życiorys, charakterystyka zbiorowości, CV, biogram, petycja, list motywacyjny, co daje możliwość kształcenia umiejętności z zakresu retoryki i stylistyki wymagane w nowej podstawie programowej.
Rozdziały w podręczniku:
1. Szukać odpowiedzi
2. Poszukiwać wzoru
3. Mieć czas na refleksję
4. Iść za głosem serca i słuchać rozumu
5. Bronić ideałów i godności własnej
6. Wyjść zwycięsko z najcięższych prób
7. Znaleźć swoje miejsce
Podtytuł: Szkoła podstawowa
kolekcja cyklu: BLIŻEJ SŁOWA
ISBN: 9788302174759
Kod paskowy: 9788302174759
Autorzy: Horwath Ewa, Kiełb Grażyna
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20321
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 368
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 17.0x24.0cm
Głębokość (mm): 15
Waga: 0.62
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka