Książka jest asygnowana dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Posiada ćwiczenia do użycia podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy w trakcie prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w konsekwencji do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i niebanalne zajęcia, a także optymalny rozwój.
Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnorodnymi wadami wymowy.
W linii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 1. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole.
Część 3.