Prezentowana Czytelnikowi monografia mieści 16 tekstów autorstwa 19 osób, z czego 15 to autorzy reprezentujący 9 uczelni z sześciu miast Polski: Bydgoszczy (Uniwersytet Kazimierza dużego), Częstochowy (Politechnika Częstochowska), Gniezna (Gnieźnieńska Wyższa Szkoła Humanistyczno-Menedżerska,,Milenium"), Krakowa (Akademia Wychowania Fizycznego, Politechnika Krakowska, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Pedagogiczny im.
Komisji Edukacji Narodowej), Piły (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica) i Wrocławia (Uniwersytet Wrocławski), natomiast pozostałych czworo autorów reprezentuje trzy uczelnie z Federacji Rosyjskiej z następujących ośrodków akademickich: Czelabińsk (Czelabińska Państwowa Akademia Kultury i Sztuk), Górno-Ałtajsk (Górno-Ałtajski Uniwersytet Państwowy) i Kazań (Kazański Państwowy Uniwersytet Kultury i Sztuk).
Oznacza to kontynuację współpracy pomiędzy badaczami polskimi i rosyjskimi, nawiązanej kilka lat temu i ponawianej w trakcie kilku konferencji z procesu Komunikacja społeczna w edukacji.