Książka jest kompleksowym opracowaniem problematyki reklamy adwokackiej. Uwzględnia zarówno zagadnienia etyczne, jak i prawne na poziomie krajowym, w tym jeszcze obowiązujące przedstawicieli palestry regulacje unijne dotyczące tego zagadnienia i omawia relacje pomiędzy nimi.
Płynące z tej analizy wnioski wraz z analizą prawną pokazują, jakie możliwości ma adwokat chcący kształtować swój wizerunek w przestrzeni publicznej, a najczęściej, jakie obowiązki ma w tym zakresie samorząd adwokacki.
W opracowaniu omówiono m.in. Takie kwestie jak: o pojęcie i funkcje etyki zawodowej adwokatów; o cele i funkcje reklamy i jej rodzaje i formy; o obowiązujące ramy prawne i etyczne reklamy adwokackiej i ograniczenie prawa do posługiwania się reklamą adwokacką i jej regulacje w innych państwach europejskich w tym zakresie.
Książka będzie cenną lekturą nie tylko dla świadczących pomoc prawną adwokatów i radców prawnych, lecz także dla sędziów, podmiotów oferujących usługi reklamowe i pracowników naukowych i studentów.