Przedstawiony studentom I roku studiów prawniczych podręcznik stanowi - mimo odmiennej koncepcji i zawartości - kontynuację podręczników opracowanych poprzez zespoły autorów związanych z Uniwersytetem Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
(...) Stanowi całość merytoryczną wyszczególnioną poprzez kompleks zagadnień propedeutycznych, wprowadzających studenta (...) w złożoną problematykę studiów prawniczych, prawno-administracyjnych i kierunków pokrewnych.
Dążeniem zespołu autorskiego było uwzględnienie i harmonijne połączenie kilku perspektyw widzenia procesów społecznego tworzenia i funkcjonowania prawa: państwowej/krajowej, (...) międzynarodowej (...) i unijnej.
fragment Wprowadzenia Podręcznik został przygotowany przez dwóch wybitnych teoretyków prawa (...). Duże doświadczenie dydaktyczne Redaktorów i Autorów wpłynęło na kształt recenzowanej pracy. Nie jest zatem zaskoczeniem wysoki poziom podręcznika.
jednocześnie budowa pracy, jak i treść poszczególnych rozdziałów zasługują na najwyższe podziw. Lektura podręcznika rodzi pogląd, iż nastąpił zmierzch dydaktyki poświęconej studiom nad pierwotnie pozytywistyczną koncepcją prawa wewnętrznego.
większą część opracowania obejmują rozważania poświęcone multicentrycznej, rozwiniętej aksjologicznie koncepcji prawa zakotwiczonego w porządku kulturowym, w szczególności związanej z działaniem prawa Unii Europejskiej.
(...) Podręcznik jest szczególnie innowacyjny. Podjęto tu wszystkie zagadnienia z perspektywy nowoczesnej teorii prawa, uwzględniono najnowsze osiągnięcia polskiej nauki prawa. Został napisany w języku przystępnym dla studenta pierwszego roku.
(...) Autorzy szanują społeczną wiedzę czytelników, nie proponując im naiwnego obrazu prawa pozbawionego związku z innymi systemami normatywnymi i kulturą. Z recenzji Prof. Dr. Hab. Marka Zirk-Sadowskiego