"Niniejsza monografia to funkcjonalne vademecum dla nauczyciela, terapeuty, specjalisty realizującego w przedszkolu, szkole czy placówce zajęcia o charakterze specjalistycznym, jak także udzielającego uczniom i wychowankom szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Korzystając z opracowania, specjalista, nauczyciel, terapeuta może precyzyjnie zweryfikować przydatność wykorzystania rekomendowanej pomocy w toku realizowanego programu terapeutycznego, optymalnie wybierając wariant ćwiczeń i wykorzystywanych pomocy terapeutycznych do potrzeb i możliwości solidnego dziecka.
Proponowane pomysły, wraz ze szczegółowym uzasadnieniem ich implementacji w procesie terapii, mogą stanowić wyśmienite wsparcie dla studentów i studentek kierunków nauczycielskich i pedagogicznych, w szczególności terapii pedagogicznej, oligofrenopedagogiki, tyflopedagogiki czy surdopedagogiki, a także logopedii, którzy podczas praktyk lub na początku swej drogi zawodowej poszukują rzetelnych danych i zarazem inspiracji ukierunkowującej na wsparcie ucznia, dziecka i wychowanka.
Sposób opracowania poszczególnych opisów zorientowany jest także na wsparcie rodzica, który zdecyduje się wykorzystać potężną pomoc, chcąc stymulować percepcję i wyszczególnione funkcje swego dziecka. Publikacja gromadzi merytoryczne opisy, prezentację 28 pomocy dydaktycznych wraz z charakterystyką ich wykorzystania i odwołaniami do wiedzy naukowej budowanej na podstawie aktualnych wyników badań z zakresu szeroko rozumianej terapii, w tym zwłaszcza terapii pedagogicznej.
Monografię wieńczy obfity wykaz bibliograficzny, umożliwiający zainteresowanemu Czytelnikowi rozszerzenie wiedzy w obszarze interesujących zagadnień. Każdy opis autorsko tworzonego narzędzia opatrzony jest kolorową fotografią pokazującą skonstruowaną pomoc, co zezwala na Czytelnikowi precyzyjne zapoznanie się z proponowanymi pomysłami.