Podręcznik przygotowany poprzez hiszpańsko-polski zespół autorów. W pełni dopasowany do wymogów nowej podstawy programowej dla szkół podstawowych zgodnie z reformą z roku 2017.
Poziom podręcznika: A1 cechy podręcznika:
-podręcznik oparty na silnym impulsie wizualnym posługujący się językiem obrazu tak bliskim dziś młodemu pokoleniu
Z krystaliczna struktura każdego rozdziału
-łagodna progresja leksykalno-gramatyczna zapewniająca harmonijny rozwój wszystkich wydajności językowych
-wyraźny cel pracy językowej nauczyciela
- budowanie efektywnej komunikacji uczniów w sytuacjach życia codziennego zgodnie z wymogami nowej podstawy programowej
- reforma 2017
- konsekwentna realizacja kluczowych kompetencji XXI wieku
- komunikacja, kooperacja, kreatywność, krytyczne myślenie.
Budowa podręcznika:
-sześć rozdziałów o stałym układzie z przezroczyście określonymi celami lekcji
- W tym rozdziale poznasz + jednostka wprowadzająca do podręcznika
- pierwszy kontakt z językiem hiszpańskim: Unidad 0
-system piktogramów prowadzących nauczyciela i ucznia przez każdy rozdział podręcznika, których celem jest wyraźne określenie rozwijanych wydajności językowych u uczniów
- zadania rozwijające rozumienie tekstu czytanego, zadania rozwijające produktywność reagowania językowego, zadania rozwijające rozumienie tekstu słuchanego, zadania rozwijające wydajność pisania, jak i zadania rozwijające produktywność mówienia + winietki zawierające wskazówki i informacje pomocne w nauce języka hiszpańskiego, objaśniające zagadnienia gramatyczne i winietki prowadzące uczniów przez trening poprawnej hiszpańskiej wymowy oraz ortografię
-innowacyjna, angażująca uczniów szata graficzna służy wprowadzeniu nowego słownictwa oraz interakcji językowej między obrazem a tekstem
- każdy rozdział mieści zadania leksykalne oparte na przyporządkowaniu słów ich obrazom, także z możliwością ich odsłuchania
- ćwiczenie poprawnej wymowy/fonetyka języka hiszpańskiego - wizualizacja poznawanej leksyki, sekcja: Palabras, palabras...
-silny nacisk na komunikację
- praca z dialogami, przetwarzanie pomiędzy tekstem słyszanym a pisanym, pisanym a mówionym
- praca w parach, praca indywidualna, sekcja: Espanol en acción
-teksty kulturo i realioznawcze odnoszące się do świata hiszpańskojęzycznego, sekcja:!Qué interesante! + moduł: Fiestas pod koniec podręcznika zawierający opisy najważniejszych dni świątecznych w krajach języka hiszpańskiego
-praca projektowa w każdym rozdziale, także w odniesieniu do poszukiwania danych w internecie, sekcja: Mi proyecto
-prosta i czytelna prezentacja gramatyki pod koniec każdego rozdziału
- ujęcie tablicaryczne z zastosowaniem kontrastu kolorem przy wyjaśnianiu treści zagadnień gramatycznych
- sekcja: Mis apuntes de gramática
-klarowny słowniczek tematyczny w każdym rozdziale. Sekcja: Mi primer diccionario
-zamknięcie każdego rozdziału powtórkowymi zadaniami leksykalno-gramatycznymi w ujęciu komunikacyjnym, sprawdzającymi realizację celów językowych danego rozdziału, sekcja: Repasamos -samoocena, sekcja: Autoevaluación.